Geolokalizacja, skuteczna pomoc w walce o zadowolenie klienta

Nowoczesne technologie przeniosły płatności internetowe na wyższy poziom. Pomagają nie tylko rozszerzyć innowacyjność firmy, ale również skuteczniej pozyskiwać klientów. Walka o klienta w dobie ogromnej konkurencji jest bardzo zacięta. Wygrają ją ci, którzy potrafią dostosować swoją ofertę oraz proces zakupowy do potrzeb klientów. Profilowanie oferty jest w dzisiejszych czasach szansą na dotarcie do większej grupy klientów i utrzymanie klientów, których udało się nam już zainteresować swoimi produktami lub usługami. Stąd wynika ogromne znaczenie usług geolokalizacji płatności. 

Po co właściwie lokalizować klienta?

Geolokalizacja służy przede wszystkim konsumentom, ale pośrednio przynosi również ogromne korzyści firmom działającym w sieci. I o to chodzi, aby wilk był syty i owca cała! Do lokalizacji klienta służy najczęściej jego adres IP. Adres posiadają zarówno urządzenia stacjonarne, jak i coraz częściej wykorzystywane do zakupów urządzenia mobilne. Zostawiają one coś w rodzaju śladu w sieci. I to otwiera przed sprzedawcami ogromne możliwości. Na podstawie uzyskanych w ten sposób danych mogą oni łatwiej dostosować ofertę do potrzeb konkretnych klientów. Jeśli np. sprzedawca zauważy, że dużą część jego klientów stanowią Niemcy, może przygotować stronę sklepu w języku niemieckim. Co więcej, jeżeli korzysta z usług płatności walutowych, jest w stanie zaproponować klientom zza zachodniej granicy możliwość płacenia w euro, czyli ich lokalnej walucie. Na podstawie uzyskanych informacji może również dokładniej oszacować czas dostawy. Po jakimś czasie być może przekona się, że warto w pobliżu granicy otworzyć lokalny magazyn, który pozwoli na szybszą realizację zamówień. To tylko jeden z przykładów, ale pokazuje, jak ogromne możliwości daje geolokalizacja i jak elastycznym jest narzędziem. Z efektów podjętych na bazie geolokalizacji działań korzysta zarówno klient, jak i sam właściciel firmy. 

Inne plusy wynikające z geolokalizacji

Geolokalizacja jest również szeroko wykorzystywana do wszelkich działań marketingowych i promocyjnych. Znając położenie klienta, sprzedawca może skierować do niego specjalną ofertę promocyjną i zaproponować zakupy w konkretnym punkcie sprzedaży, który znajduje się w jego pobliżu. Wiedząc, że klienci częściej kupują konkretne produkty, a rzadziej wybierają inne, może stworzyć kampanię promocyjną tych drugich. Możliwości, jak już wspomnieliśmy jest wiele, a implementacja usług geolokalizacji wcale nie jest trudna, zwłaszcza, jeżeli wybierzemy sprawdzonego dostawcę usług płatniczych. 

 

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również