Jak płacić kartą przez telefon?

Płatności kartami na odległość kojarzą się przede wszystkim z zakupami internetowymi, gdzie mamy rozliczne możliwości płacenia online z wykorzystaniem kart kredytowych, płatniczych czy przedpłaconych. Rzecz jasna jest to opcja bardzo wygodna i chętnie używana. Istnieje jednak też możliwość płacenia kartą za pośrednictwem centrali telefonicznej. Jak to działa i w jakich sytuacjach jest potrzebne?

Z punktu widzenia sprzedawcy opcja płatności kartą przez telefon jest najbardziej potrzebna, jeśli firma działa w oparciu o telemarketing i sprzedaż telefoniczną. Zwykle są to firmy, które kierują swoją ofertę do osób starszych i mniej biegłych w nowoczesnych technologiach. Najpopularniejszą opcją jest dzwonienie do potencjalnych klientów z oferta, wciąż jeszcze funkcjonują też ogłoszenia w prasie, z podaniem numeru telefonu, pod który należy zadzwonić, by złożyć zamówienie. W obu przypadkach kluczową sprawą jest wprowadzenie systemu płatności szybkiego i komfortowego z punktu widzenia klienta. Bo to właśnie w momencie dokonywania płatności najwięcej osób rezygnuje z zamówienia, co przekłada się na zyski firmy. Jeśli trzeba poświęcić czas na logowanie do banku i robienie przelewu, sporo klientów rezygnuje. Z kolei popularne płatności przy odbiorze generują spore straty, bo część klientów nie odbiera paczek, a firma jest obciążona kosztami przesyłki. Dlatego możliwość dokonania płatn

Jak wyglądają płatności kartą przez telefon? Jedynym wymogiem, by używać w swojej firmie IVR, czyli systemu telekomunikacyjnego Interactive Voice Response jest posiadanie telefonów z możliwością przekierowywania – ze strony klienta nie ma żadnych specjalnych wymogów, co pozwala na sprawne wdrożenie tego systemu w każdej firmie. System działa zarówno podczas połączeń przychodzących, jak i wychodzących. Jeśli w trakcie rozmowy ze sprzedawcą klient wyrazi chęć zakupu, po złożeniu zamówienia przekierowywany jest do centrali Dotpay. W tej części połączenia, kierując się wskazówkami głosowymi, podaje dane swojej karty i wyraża zgodę na jej obciążenie ustaloną kwota. Dzieje się to automatycznie, dzięki czemu klient może czuć się bezpiecznie – nie podaje numeru karty konsultantowi, tylko wpisuje do systemu. Sprzedawca otrzymuje natychmiastowe potwierdzenie dokonania płatności, dzięki czemu może od razu rozpocząć realizację zamówienia. Szybkość dokonania całej transakcji sprawia, że klient jest zadowolony i nie pojawia się problem zniecierpliwienia czy rezygnacji z zakupu z powodu zbyt skomplikowanych procedur. 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również