Krótkie spojrzenie na MasterPass

Żyjemy w czasach, w których zamówienie pizzy, a nawet mebli do salonu wymaga zaledwie jednego kliknięcia. Technologia niesłychanie ułatwiła nasze życie. Komfort wirtualnych zakupów w znacznej mierze zależy jednak od szybkiego i prostego systemu płatności. MasterCard podjęło wyzwanie zaprojektowania usługi dla konsumentów i sprzedawców, którym zależy na maksymalnie uproszczonym procesie realizacji transakcji.

W 2013 roku firma uruchomiła aplikację MasterPass, która była pierwszym tego rodzaju portfelem mobilnym. Zapewnia ona zarówno bezpieczeństwo, jak i powszechną akceptację rozmaitych kart płatniczych, jako otwarta platforma. Innymi słowy, usługa pozwala klientowi płacić za pomocą dowolnej karty kredytowej, karty debetowej lub karty przedpłaconej, którą akceptuje sprzedawca. Z drugiej strony, klient nie musi nawet być posiadaczem karty MasterCard, aby korzystać z MasterPass.

Jak to działa
MasterPass eliminuje potrzebę wprowadzania informacji finansowych i wysyłkowych za każdym razem, gdy dokonujemy zakupów w nowej witrynie sprzedawcy oraz przechowywania wrażliwych danych w wielu aplikacjach. Nie tylko usprawnia to proces transakcji, ale także zapewnia lepszą ochronę poufnych informacji. Oto, jak działa Masterpass. 

Najpierw tworzymy portfel cyfrowy za pomocą aplikacji. Decydując się na zakup przedmiotu od sprzedawcy, wystarczy kliknąć ikonę MasterPass na stronie internetowej, zalogować się do aplikacji, wybrać i uwierzytelnić swój portfel oraz adres wysyłki za pomocą specjalnego kodu. MasterPass wykonuje całą pracę, jeśli chodzi o przekazywanie do sprzedawcy środków i informacji o sposobie dostawy.

Korzyści dla wszystkich
MasterPass to same korzyści, niezależnie od tego, czy kupujemy, czy sprzedajemy. Klienci lubią programy lojalnościowe. Aplikacja akceptuje karty lojalnościowe i pozwala zdobywać punkty przy każdym użyciu. Konsumenci korzystają z niej coraz chętniej, a sprzedawcy zdobywają stałych klientów, zwiększając sprzedaż. MasterPass jest bezpłatny! Za korzystanie z aplikacji przez konsumentów lub sprzedawców nie są pobierane żadne opłaty czy prowizje. Sprzedawcy mogą ponieść koszty związane z wdrożeniem MasterPass w swoich witrynach, jeśli korzystają z usług pośredników. 

Ogromna zaletą Masterpass jest bezpieczeństwo transakcji. MasterPass zabezpiecza konta użytkowników za pomocą wielu warstw zabezpieczeń (kontrola CVC, weryfikacja adresu i alerty tekstowe) oraz opcjonalne funkcje zabezpieczeń. MasterCard i MasterPass współpracują również z programami zapobiegania oszustwom swoich partnerów bankowych.

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również