Najczęstsze błędy, które popełniamy przy tworzeniu media planu dla sklepu internetowego!

Tworzenie media planu dla sklepu internetowego to nie jest taka łatwa sprawa. Przede wszystkim musisz być świadom tego, że gdy bierzesz się za otwarcie sklepu internetowego to bierzesz na siebie także dużą odpowiedzialność oraz ryzyko, a media plan to jedna z podstawowych rzeczy, o które powinieneś zadbać w pierwszej kolejności. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący pięciu, najczęstszych błędów popełnianych przy tworzeniu media planu dla sklepu internetowego. Musisz go przeczytać!

Wykluczenie niektórych kanałów reklamowych

Zacznijmy od tego, że pierwszym, największym błędem, który możesz popełnić jest wykluczenie niektórych kanałów reklamowych. Myślisz,że obecność Twojej marki na Snapchacie, Instagramie, Twitterze będzie nieefektywna? Na pewno, jeśli Cię tam zabraknie. Pamiętaj o tym, że w ciągu roku premierę ma kilka, potencjalnych nowych kanałów komunikacji. Nie lekceważ ich, bądź otwarty, planuj, wdrażaj i testuj.

Nieokreślony precyzyjnie potencjalny klient i komunikacja

Niestety, ale bardzo niewielu marketerów zanim rozpocznie odpowiednie działania sprzedażowe myśli o tym, kim jest ich klient, gdzie się znajduje oraz jak należy do niego dotrzeć. A przecież jest to podstawowa rzecz, o której powinien pamiętać każdy, dobry marketingowiec! Poza tym warto się także zastanowić nad tym, jaką wartość na konkretnym etapie zakupowym chcemy przekazać klientowi. Jeśli nie określimy tych najważniejszych, wręcz fundamentalnych informacji to po prostu zmarnujemy nasze pieniądze na coś, co nigdy nie miało szans.

Nieprzewidziane testy

Bardzo częstym błędem są także nieprzewidziane testy. Dlatego też powinniśmy zadawać sobie pytania i szukać na nie odpowiedzi poprzez testy A/B, poprzez badania clictrackingowych, zmiany CTA, kreacje, komunikacje, oraz harmonogram wyświetlania reklam itd. Jest to bardzo ważne i na pewno sprawi, ze nasz media plan będzie bardziej wartościowy.

Założenie, że będzie jak w Excelu

Kolejnym błędem, jest założenie, że będzie jak w Excelu. Pamiętajmy o tym, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. Dlatego dobrze jest przygotować sobie plan B i C, kiedy nie uda się osiągnąć zadowalającego wskaźnika w momencie, kiedy to sobie zaplanowaliśmy.
Błędy zdarzają się zawsze, dobrze jest je znać, aby się przed nimi chronić. Uniknięcie tych najpopularniejszych błędów na pewno pomoże nam osiągnąć wymarzony sukces.

Brak jasno określonego ROI

Bardzo trudno jest ocenić, czy coś jest skuteczne, nie określając wskaźników efektywności. W związku z tym wcześniej ustal, jaka będzie średnia wartość koszyka, jaki współczynnik konwersji chcesz osiągnąć, co jest konwersją, co jest mikrokonwersją, jak dywersyfikować ruch i jak mierzyć efekty.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również