Plusy i minusy zakupów online

Zakupy przez internet są bardzo popularne. Twierdzi się, że ponad 60% użytkowników internetu od czasu do czasu kupuje coś online. Dlaczego ludzie wolą kupować w sklepach internetowych niż stacjonarnych i jakie są plusy i minusy takich zakupów?

Korzyści z zakupów online

Internet daje bardzo wiele możliwości, pozwala również na dostęp do całej masy różnych produktów w niezwykle atrakcyjnych cenach.
A więc kupując online, możemy:
-znaleźć praktycznie każdy interesujący nas produkt
-poszukać sklepu, który oferuje najlepszą cenę
-porównać oferty różnych sklepów
-oszczędzić czas, który spędzilibyśmy na chodzeniu po sklepach
-możemy coś kupić bez wychodzenia z domu

Aktualnie w sieci kupuje się już wszystko. Od książek, po sprzęt elektroniczny, ubrania, a nawet produkty spożywcze. Bardziej opłaca się otwierać sklep internetowy niż stacjonarny, ponieważ znacznie łatwiej dotrzeć w ten sposób do większej liczby klientów.
Jednak nie wszystko jest tak różowo, jak się wydaje, kupowanie online ma także swoje wady.

Minusy zakupów internetowych

Chociaż w internecie najczęściej można znaleźć opinie o danym sklepie i większość popularnych firm stara się być już rzetelna i uczciwa, to wciąż są pewne mankamenty, z którymi trzeba się zmierzyć, decydując się na zakup towaru online.
- nie mamy możliwości zobaczenia towaru na żywo
-na zakupiony towar musimy czekać kilka dni a nawet tygodni
-możemy trafić na oszustów internetowych jednak coraz mniej jest takich przypadków
-w przypadku zwrotu towaru konieczna jest wizyta na poczcie lub zamówienie kuriera

Jak widać więc nie wszystko jest tak pięknie i ładnie, mimo wszystko jednak coraz więcej osób woli kupować internetowo, tłumacząc się, że po prostu nie ma czasu chodzić do sklepu. A tak? Wystarczy kliknąć i gotowe !

Reklama w sieci

Zakupy internetowe napędzane są również szeroką reklamą w sieci, ponieważ na każdym kroku można natknąć się na banery reklamujące kosmetyki, książki czy ubrania. Wszystkie sklepy internetowe, chcąc osiągnąć sukces, starają się jak najlepiej zareklamować, a przez to normalny człowiek bombardowany jest reklamami. Jednak to działa, ponieważ czasem chcąc nie chcąc musimy odwiedzić jakąś stronę i często zdarza się, że coś nas na niej zainteresuje i wtedy decydujemy się to zakupić. Internet to morze możliwości zarówno dla klientów, jak i samych handlowców.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również