Skracanie ścieżki płatności –poradnik

Zakupy w sieci przyciągają coraz większą grupę klientów. Nic w tym dziwnego. Kupowanie towarów przez internet jest bardzo proste i szybkie. Niejednokrotnie również o wiele tańsze. Zastanówmy się chwilę nad tym, jak zachowuje się i czego potrzebuje konsument korzystający ze sklepów internetowych.

Krótka charakterystyka e-klienta

Klient elektroniczny posiada nieco inne cechy, niż klient tradycyjny. Jego oczekiwania wobec sklepu również są odmienne. Konsument dokonujący zakupów internetowych chce mieć dogodny dostęp do sklepu z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Pragnie możliwości korzystnego wybierania spośród różnych ofert produktów i usług. Można go zadowolić poprzez indywidualizację produktów i usług. Do sklepu przyciąga go w znacznym stopniu możliwość realizacji transakcji w dowolnej formie. Klient elektroniczny do klient wygodny. Nie ma ochoty podawać swoich danych więcej razy, niż jest to konieczne, nie lubi powtarzalnych czynności, nie ma zamiaru uczyć się obsługi nowych narzędzi. Nie ma również zresztą na to czasu. Współczesny klient od sklepu internetowego oczekuje maksymalnego uproszczenia procedury zakupów. Dotyczy to również etapu dokonywania płatności.

Szybka płatność priorytetem

Stąd właśnie tendencja do skracania ścieżki płatności. Współczesne systemy płatności zmierzają właśnie w tym kierunku. Ich celem jest ograniczenie czynności, które musi wykonać klient, aby dokonać zapłaty za zamówiony towar. W jaki sposób my, użytkownicy sklepów internetowych możemy ułatwić sobie proces dokonywania zakupów i sprawić, aby był krótszy? Przede wszystkim wybierając odpowiedni kanał płatności.

Spośród wielu dostępnych metod zapłaty najbardziej wygodna wydaje się opcja szybkich płatności. Tutaj rzeczywiście ścieżka płatności została skrócona do minimum. Finalizując transakcję należy wybrać opcję szybkiej płatności. Każdy ze sklepów posiadać może innego dostawcę tego rodzaju usług. Do powszechnie wykorzystywanych systemów należy PayU czy Dotpay.

System automatycznie przekierowuje nas na stronę naszego banku, gdzie możemy zalogować się do systemu bankowości elektronicznej. Nie musimy, więc otwierać strony samodzielnie. Po zalogowaniu uzyskujemy dostęp do formularza płatności. I tutaj kolejne ułatwienie. Formularz z reguły jest już wypełniony odpowiednimi danymi. System automatycznie wypełnia za nas pola z numerem rachunku odbiorcy, jego danymi, tytułem przelewu oraz stosowną kwotą. Naszym zadaniem jest jedynie sprawdzenie tych danych. Oczywiście nie jest to konieczne, gdyż trudno tutaj o jakąkolwiek pomyłkę. Musimy jeszcze tylko wpisać kod jednorazowy, aby autoryzować transakcję i dokonać jej zatwierdzenia. To wszystkie kroki z naszej strony.

Dalej działa już agent rozliczeniowy, którego zadaniem jest przekazanie naszej wpłaty do sprzedawcy. Co istotne, system automatycznie generuje informacje o dokonanej transakcji i przesyła ją do nas, jako kupującego oraz do sprzedawcy. Nie musimy nawet wylogować się ze strony banku. Nastąpi to automatycznie, po czym zostaniemy przekierowani na stronę sklepu, w którym dokonywaliśmy zakupów.

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również