Wzrost popularności zakupów internetowych wśród kobiet

Popularność e-zakupów rośnie w ogromnym tempie. Pokazuje to również badanie przeprowadzone przez portal Ceneo.pl, w którym ankietowanymi były Polki. Aż 32% badanych pań deklaruje, że zakupy częściej robi w Internecie. 31% stwierdziło, że zakupy robi równie często w Internecie, co w stacjonarnych sklepach.

Jako podstawową zaletę kobiety wskazują łatwość porównywania ofert różnych sklepów w Internecie. Tę kwestię wyszczególniło 70% ankietowanych. Kolejne na liście znalazły się niższe ceny w sklepach internetowych (68%), dostawa do domu (66%) oraz duży wybór produktów (60%).

Ankietowane deklarują dużą częstość dokonywania zakupów w Sieci – 37% stwierdziło, że kupuje w Internecie kilka razy w miesiącu, 17% - raz na miesiąc, a 9% - kilka razy w tygodniu. Tylko 6% badanych stwierdziło, że nie robi zakupów w Sieci.

Zdecydowana większość ankietowanych kobiet, czyli 80%, uznaje, że zagląda do sklepów internetowych regularnie bez zamiaru kupienia konkretnego produktu. Ponad połowa (55%) badanych zaznacza, że zdarza im się dokonać zakupu impulsywnie, bez wcześniejszego zdefiniowanego zamiaru. Możliwe, że jest to związane również ze specyficznym charakterem sklepów internetowych dla kobiet. Strony te zazwyczaj posiadają bogatą część informacyjną i poradnikową, w której rekomendowane są konkretne produkty to danych celów. Tego rodzaju marketing motywuje do niezaplanowanych zakupów.

35% ankietowanych kobiet wybiera produkty w fizycznych sklepach, ale kupuje je w Internecie. Z kolei 51% kupuje poszukiwany produkt natychmiast po znalezieniu dobrej ceny.

Najważniejszym kryterium wyboru jest szczegółowy opis produktu. Inne ważne warunki decydujące o zakupie to opinie innych użytkowników oraz zdjęcia wysokiej jakości. Za ważny element zostały uznane także warunki dostawy produktu do domu.

Które produkty kupują kobiety w Sieci najczęściej? Na pierwszy miejscu uplasowała się grupa zawierająca ubrania, torebki i buty. Drugim najczęściej nabywanym w Internecie artykułem są książki. Podobnym, nieco niższym (ok. 30%) zainteresowaniem cieszą się małe kuchenne AGD, produkty dla dzieci, perfumy i kosmetyki, artykuły do urządzania wnętrz.

Nieustająco kupowanie artykułów spożywczych w Internecie stanowi margines. 49% ankietowanych nigdy nie kupowało jedzenia poprzez Sieć.

Jak widać, wśród Polek e-zakupy cieszą się coraz większa popularnością. Można przypuszczać, iż zalety kupowania w Internecie sprawią, że ten trend będzie się utrzymywał i liczba zwolenników zakupów internetowych wciąż będzie rosła, przyciągając coraz to kolejne kobiety do e-butików, e-drogerii i e-księgarni. 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również