Jak e-commerce zmienia się w 2016 roku?

Drugi kwartał 2016 roku to dobry moment na podsumowanie zmian, jakie zaobserwowaliśmy na rynku e-commerce. W ciągu zaledwie trzech miesięcy polskie sklepy internetowe podążyły w kierunku zmian i dotyczą one responsywności oraz płatności. Czy jakieś zmiany czekają nas jeszcze w tym roku? Wygląda na to, że tak.

Rok 2016 w kierunku mobilnym

Gemius przedstawił raport z którego wynika, że na jednego konsumenta przypada 1.6 urządzenia mobilnego. W praktyce oznacza to tyle, że każdy Polak posiadający komputer ma też urządzenie mobilne. Blisko 40% ruchu generowanego w sieci pochodzi z m-urządzeń co tylko utwierdza w przekonaniu, iż rok bieżący skierowany jest na osoby mobilne.

Jeden sklep - kilka platform

Największe zmiany w e-commerce dotyczą zdecydowanie responsywności sklepów internetowych. Coraz więcej Webdeveloperów zamawia autorskie skrypy i aplikacje, które mają usprawnić sprzedaż mobilną. Sklepy zmieniają opisy produktów i dostosowują się do zmian algorytmów Google. Co więcej - całkiem dużo sklepów postawiło nie na e-sprzedaż, a m-sprzedaż! Ze statystyk Gemius wiemy również tyle, że aż 75% osób mobilnych przynajmniej raz dokona zakupu przy pomocy swojego urządzenia.

Obecnie sklepy przekształcają się tak, aby zdobyć klientów zagranicznych. W dużej mierze tyczy to się płatności. Odkąd Dotpay (największy operator szybkich przelewów online) związał się partnerstwem z Omnichannel Retailing Forum, polskie sklepy nie mają już żadnych ograniczeń - zwłaszcza terytorialnych. Wyraźnie widać, że zwłaszcza kwestia przewalutowania pieniędzy ma ogromne znaczenie dla sklepów - zwłaszcza tych, które dążą do pełnej mobilności.

Jakie zmiany jeszcze nas czekają?

Rok 2016 to pozostałe trzy kwartały, więc czeka nas wiele zmian. Na chwilę obecną głośna zrobiła się tematyka pozycjonowania mobilnego, dlatego coraz więcej sklepów pyta o takie usługi agencje marketingowe. Przypuszczamy zatem, że do połowy roku działania pozycjonerów powinny wpłynąć na obraz pierwszej dziesiątki wyszukiwań Google (dotyczy to wszystkich branż), co w konsekwencji pobudzi do działania agencje interaktywne. Bieżący rok dotyczy również zmian w kwestii płatności ratalnych i odroczonych. Widać wyraźnie, że sklepy internetowe chcą stworzyć konsumentom wygodne platformy, na których będą mogli dokonywać zakupów bez konieczności natychmiastowego regulowania rachunków.

Branża e-commerce rozwija się w Polsce szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli macie swoje przemyślenia na ten temat, a chcecie się nimi podzielić - czekamy na Wasze wpisy w komentarzach!

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również