Chcesz zarabiać więcej? Sprawdź, czy Twój sklep spełnia standardy!

W branży e-commerce standardy zmieniają się bardzo często i bardzo szybko. O ile do 2010 roku istotna była nazwa domeny (od niej zależała dostępność) i ładny design witryny, o tyle dziś istotna jest jej responsywność, poziom zabezpieczeń oraz User Experiences. Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy i chcesz zwiększyć jego obroty, to zapraszamy do lektury!

Czy Twój sklep jest przyjazny Internautom? User Experiences

User Experiences to cała gama emocji, jaka towarzyszy konsumentowi podczas przeglądania Twojej witryny internetowej. Powinieneś badać zachowania swoich użytkowników i na tej podstawie wprowadzać zmiany, które będą maksymalizowały zyski. Jeśli piszemy o e-sklepie, to istotne w nim będą infografiki i niewielka ilość tekstu. Internauci zazwyczaj skanują stronę internetową i nie skupiają się na przydługich tekstach. Powinieneś sprawić, aby przeglądanie Twojego sklepu było maksymalnie przyjemne. Im mniej nachalnych okienek pop-up i procedur rejestracyjnych, tym lepiej dla Ciebie.

W jaki sposób możesz zbadać User Experiences? Możesz po prostu zapytać znajomych o opinię. Możesz też śledzić zachowania użytkowników poprzez Google Webmasters Tools. Jeśli zależy Ci na rzetelnych komentarzach, to możesz przeprowadzić ankietę. Wiele sklepów tak robi i tym samym buduje zaufanie z konsumentami.

1. Twoje miejsce w branży

Abyś mógł zarabiać lepiej, powinieneś zbadać swoją konkurencję. Wiedz, że każda branża jest specyficzna i charakteryzuje się indywidualnymi trendami oraz konsumentami. Twoi potencjalni klienci znają nie tylko Twój sklep, ale kilka innych. Gdy będzie chciał coś zamówić online, to wybierze nie tylko najtańszy sklep, ale taki, który wzbudza w nim zaufanie. Musisz wyróżniać się w swojej branży, dlatego jeśli nie posiadasz konta na portalach społecznościowych typu Facebook, to zadbaj o prowadzenie profilu. Nie musisz codziennie go aktualizować, ale wymiana zdań z konsumentami od czasu do czasu zostanie zapamiętana. I Ty też zostaniesz zapamiętany.

2. Twoje standardy

Istotny jest interfejs sklepu, który prowadzisz. Powinien być on maksymalnie prosty, aby nie zajmować konsumentom czasu. Powinieneś wprowadzić możliwość robienia zakupów bez konieczności zakładania konta w sklepie. Jeśli korzystasz z usług operatorów szybkich przelewów online, to wiedz, że spora liczba Internautów posiada takie konto. Wprowadzając sprzedaż bez konieczności rejestracji skrócisz do minimum papierologię, co tylko zaprocentuje w przyszłości. Powinieneś też zadbać o udział w programach typu Rzetelna Firma lub Wiarygodna Firma, aby wzbudzić większe zaufanie.

3. Płatności i zwrot towaru

W dobie prężnego rozwoju branży e-commerce, płatności mają największe znaczenie i definiują jakość sklepu. Powinieneś nawiązać współpracę z operatorami szybkich przelewów online. Obecnie największym usługodawcą tego typu jest Polska firma - Dotpay. Oferuje ona ponad 140 kanałów płatności oraz możliwość mobilnych przelewów. Umożliwia także płatności ratalne i odroczone.

Zastanów się, ile możesz zyskać dając swoim konsumentom nieograniczoną możliwość płatności. Operatorzy typu Dotpay współpracują z setkami banków i jeśli te banki znajdują się na liście marki - konsument posiadający tam konto może zrealizować przelew w kilka sekund i zaksięguje się on na Twoim koncie po upływie kwadransa.

Konsumenci boją się pierwszego zakupu w sklepie, którego jeszcze nie znają. Są bardzo ostrożni, ale jeśli zapewnisz im minimum zaufania - szybko do Ciebie wrócą. Mowa oczywiście o zwrocie towaru, czyli bardzo drażliwym punkcie, który wymaga pracy prawnika. Przygotuj indywidualny, a nie skopiowany od konkurencji regulamin zwrotu towarów, zamieść w widocznym miejscu na stronie informację o 14-dniowych zwrocie i zadbaj o to, aby cały regulamin był przejrzysty. Jeśli Twój potencjalny klient dostanie kilka jasnych punktów - zrozumie je błyskawicznie.

4. Dostawa - im więcej opcji, tym lepiej

Dostawa do domu, czy w formie paczkomatów to już za mało. Zaoferuj konsumentom większą możliwość wyboru, a tylko na tym zyskasz. Zagwarantuj opcję umówienia się w dowolnym miejscu na odbiór, zaproponuj usługi kurierskie typu 24 godziny (dostawa towaru w mniej, niż dobę) i pamiętaj, że Twój klient chętnie zapłaci za dostawę więcej, jeśli ma pewność, że otrzyma towar błyskawicznie.

Nie stój w miejscu!

Teraz już wiesz co zrobić, aby rozwinąć swój sklep do większych rozmiarów. Pamiętaj tylko, aby nigdy nie stawać w miejscu, bo zaczniesz się cofać. Jeśli masz jakieś pytania i chcesz je nam zadać - czekamy na nie pod tematem!

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również