Jak skutecznie rozwijać sklep online i wykorzystać prosperity?

Każdego dnia właściciele sklepów internetowych stoją przed ciągłymi wyzwaniami, podobnie zresztą jak inni samozatrudnieni czy więksi przedsiębiorcy. Coś takiego jak optymalizacja kosztów, prowadzenie skutecznych działań marketingowych oraz budowanie relacji z klientem to niektóre kwestie, którym należy codziennie stawiać czoło. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak skutecznie rozwijać sklep online i wykorzystać okres prosperity, w którym znajduje się obecnie Internet w Polsce. Przeczytaj go koniecznie!

Optymalizacja kosztów

Zacznijmy od tego, że jest to kluczowe hasło zarówno dla rozwijających się sklepów internetowych, jak i tych dobrze prosperujących. Są to nie tylko efektywne zarządzanie finansami, ale liczy się także czas, który poświęcamy na obsługę klienta, obsługę reklamacji czy realizację zamówienia. Oczywiście podstawowym kosztem, którego nie można pominąć (oprócz kosztów ogólnych), to przede wszystkim zatowarowanie magazynu.

Dropshipping – oszczędność czasu i pieniędzy

Musisz wiedzieć, że dropshipping jest to model sprzedażowy, który zdominował handel online w USA czy krajach Europy zachodniej. Obecnie wiele sklepów internetowych oparło całkowicie na nim swoją działalność, a w Polsce obecny jest od kilku lat i zdobywa coraz więcej zwolenników. Działa on w ten sposób, że sklep internetowy wysyła produkt kupiony przez klienta za pośrednictwem hurtowni (lub producenta czy importera). Już tutaj mamy pierwsze korzyści – nie inwestujemy własnego kapitału w towar i jego ubezpieczenie, nie ponosimy kosztów najmu powierzchni magazynowej. Ponadto zyskujemy także czas na realizowaniu wysyłki, który możemy poświęcić na prowadzenie reklamy czy budowaniu relacji z klientami. W związku z tym, jest to doskonała możliwość na rozszerzenie asortymentu sklepu. Dodatkowo można wprowadzić nowy rodzaj produktów niezależnie od tych, które zwykliśmy sprzedawać.

Jak to wygląda w praktyce?

Generalnie rzecz ujmując - szczegóły takiej współpracy mogą różnić się między sobą, ale zasadniczo spotyka się dwa wiodące modele sprzedazy. Otóż jeden z nich, na którym pracuje bagexpress.pl. wygląda tak, że sprzedawca (właściciel sklepu internetowego) najpierw rejestruje się w systemie dropshippingowym bez ponoszenia opłat. Przede wszystkim zyskuje na tym od razu 15% rabatu od cen hurtowych produktów. Chodzi oto, że kiedy klient docelowy kupuje produkt, płaci za niego cenę detaliczną. Dzięki temu sprzedawca zarabia więc już na swojej marży i rabacie, który uzyskał od hurtowni. Dopiero po zarejestrowaniu zakupu, składa zamówienie do hurtowni na ten kupiony produkt. Na koniec hurtownia realizuje wysyłkę – pakuje towar i nadaje przesyłkę na adres klienta.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również