Praktycznie z dnia na dzień przybywa zwolenników dokonywania zakupów w sieci. Nic wiec dziwnego w tym, że obserwujemy wysyp sklepów internetowych, oferujących produkty na bardzo atrakcyjnych warunkach. Oszczędzony czas i niskie ceny sprawiają, że aktywność konsumencka w znacznej mierze przeniosła się do sieci. Może zatem warto otworzyć własny sklep online? Podpowiadamy jak to zrobić.
Dzisiejszy postęp techniczny sprawia, że chętnie robimy zakupy przez Internet. Powstał więc rynek, gdzie małe sklepy mogą konkurować z gigantami o klientów oraz gdzie młodzi projektanci mogą bez przeszkód oferować swoje oryginalne produkty. Tak naprawdę każdy może z łatwością założyć własny e-biznes. Wyjaśniamy, jak w kilku krokach otworzyć własny sklep internetowy.
Analiza rynku
Oczywiście przed podjęciem decyzji o otwarciu własnego e-sklepu powinno skrupulatnie zapoznać się z obecnym zapotrzebowaniem rynku. Należy więc podjąć decyzję o branży, w jakiej chcemy działać oraz sprecyzować listę produktów, jakie zbudują naszą unikatową ofertę. Już na etapie warto zdefiniować potencjalnego klienta i określić sposób dotarcia do niego. Trzeba znaleźć swoją niszę, która przełoży się na nasz sukces. Sprawdź też, jak działają sklepy, które oferują podobny asortyment.
Biznesplan
Jest to niezwykle ważny krok, ponieważ biznesplan jest fundamentalnym narzędziem planistycznym. Pozwala on na sprecyzowanie takich kwestii, jak opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny oraz rozwiązania marketingowe. Dobrze sporządzony biznesplan jest świetnym zabezpieczeniem przed szybka klapą. Zawsze możesz zwrócić się do profesjonalisty, który za niewielką sumę pomoże ci w stworzeniu biznesplanu.
Działalność gospodarcza
Sklepy internetowe muszą działać zgodnie z prawem, tak więc należy zarejestrować działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, konto bankowe oraz siedzibę.
Oprogramowanie
Wybór domeny i oprogramowania to kolejny krok. Domena, czyli internetowy adres naszego e-sklepu, musi być łatwy do zapamiętania. Nie powinna też brzmieć dwuznacznie czy wulgarnie. Dobrze jeśli kojarzy się z działalnością sklepu. Jeśli wymyślisz już domenę, sprawdź jej dostępność. Następnie wybierz odpowiednie do twojej działalności i zasobów oprogramowania.
Regulamin
Tworzenie regulaminu warto powierzyć profesjonaliście, który specjalizuje się w tej dziedzinie. Chodzi o to, że e-przedsiębiorcy często w swoich regulaminach umieszczają klauzury niedozwolone, które w sposób jawny naruszają prawa konsumenta. Często wynika to z niewiedzy. Zatrudnienie prawnika, zapewni bezpieczeństwo i transparentność warunków sprzedaży bez ryzyka poniesienia wysokich kar finansowych.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]