Jak zapewne wiesz - Polski rynek e-commerce zmienia się z dnia na dzień. Aby dzisiaj móc sprzedawać, należy dopracować swój sklep internetowy w najmniejszym szczególe. Liczy się nie tylko wysoka responsywność witryn internetowych, lecz również ich systemy płatności. Rok 2016 upływa pod znakiem płatności mobilnych, które stały się obowiązkiem dla tych sklepów, które liczą na maksymalizację zysków. Jeśli jesteś na etapie rozwoju swojego sklepu, a nie masz jeszcze zaimplementowanych systemów płatności mobilnych, to powinieneś się za to zabrać? Dlaczego? Bo ponad 40% ruchu generowanego w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych.
Czy wiesz, czego oczekuje Twój klient?
Jeśli posiadasz sklep internetowy, który doskonale wyświetla się na urządzeniu mobilnym (dostosowuje do niego rozmiar czcionki, obrazków itd.) to wiedz, że na pewno będziesz miał sporo wejść z "komórek". Jeśli oferujesz mobilne zakupy, ale nie przygotowałeś dla konsumentów responsywnych bramek płatności, to prawdopodobnie tracisz pieniądze, które zarobiłbyś posiadając spersonalizowaną dla m-kupujących platformę. Samo wdrożenie skryptów, które zapewniają błyskawiczne transakcje mobilne nie trwa długo i nie kosztuje majątku. Tak - jest to inwestycja, ale zwraca się w postaci zmaksymalizowanych zysków.
Musisz wiedzieć, że Twój klient oczekuje pełnej swobody, kontroli i przyjemności. On chce odwiedzić Twój sklep internetowy na poziomie swojego urządzenia mobilnego i chce dokonać w nim zakupów. Jeśli zadbasz o niewielką ilość tekstów, merytoryczne przedstawienie produktów i płatność bez konieczności zakładania konta na stronie - dasz mu wszystko, czego on oczekuje. Jeżeli raz zrobi u Ciebie mobilne zakupy i cała operacja wyniesie nie dłużej, niż minutę - spełnisz wszystkie założenia m-sprzedaży. Konsument nie lubi czekać. Pamiętaj o tym.
Jak wyglądają płatności mobilne?
Odkąd Dotpay (największy Polski operator szybkich przelewów online) poszerzył zakres swoich usług do sprzedaży transagranicznej, mnóstwo sklepów rzuciło się na ofertę krakowskiej spółki i rozpoczęło implementację responsywnych bramek płatności, które dotyczą mobilnych. Jeśli Ty też chcesz zapewnić swoim klientom wygodę zakupów - powinieneś wybrać tego operatora. Na Twojej platformie m-commerce będzie zatem możliwość ratalnego płacenia za zakupy, płatności odroczonej i wielu innych. A to wszystko na poziomie niewielkiego urządzenia.
Ile zyskasz oferując płatności mobilne?
Jak już wiesz, około 40% ruchu generują w sieci urządzenia mobilne. Konsumenci swój wolny czas spędzają na czynnościach okołozakupowych (oznacza to tyle, że ponad 90% Internautów w czasie wolnym od zakupów przegląda platformy e lub m-commerce) i sporo z nich odwiedzi Twój sklep. Zapewniając im spersonalizowaną bramkę płatności możesz tylko zyskać nowych klientów. Teoretycznie możesz dodać 40% do obecnych zarobków i na tej podstawie możesz oszacować, co Ci dadzą płatności mobilne.
Jeśli rozwijasz swój sklep internetowy, powinieneś się skupić na płatnościach mobilnych. Interesuje się nimi coraz więcej platform e-commerce i dobrze by było, abyś ubiegł swoją konkurencję, zanim ona ubiegnie Ciebie.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]