Polacy przodują w zakupach online

Statystyki mówią same za siebie – Polacy coraz częściej robią zakupy w sieci. Obecnie wartość rynku e-commerce w Polsce to aż 27 miliardów złotych i nic nie wskazuje na to, żeby miała zacząć spadać. Współczesny tryb życia spowodował, że wyjątkowo cenimy sobie wygodę, oszczędność czasu oraz bogatą ofertę a to wszystko możemy znaleźć właśnie w sklepach internetowych. Dodatkowo zamawianie w sieci pozwala nam uniknąć kolejek i tłoku, których Polacy wprost nie cierpią. Nic więc dziwnego, że wolimy klikać w zaciszu domowym.

Branża związana z e-handlem otworzyła szereg możliwości dla przedsiębiorców chcących sprzedawać towary i usługi w sieci. Warto tu wspomnieć, że obecnie zdecydowanie zwiększyło się bezpieczeństwo płatności online, które stały się również dużo szybsze niż tradycyjne przelewy. Zamawiając w sieci często otrzymujemy towar już na drugi dzień a jeśli ten nie spełni naszych oczekiwań możemy odesłać go do sprzedawcy i otrzymać zwrot wydanych pieniędzy. Polacy zatem wolą na spokojnie porównać oferty w domu i bez marnowania czasu w galeriach handlowych kupić to, czego potrzebują. Udogodnień będzie jeszcze więcej, ponieważ na rynek e-commerce z nowymi narzędziami planuje wejść np. Facebook.

Rozwój polskich e-sklepów

Prognozy ekonomistów szacują, że w najbliższych latach wartość rynku e-commerce w Polsce podskoczy do 32 miliardów złotych. Jeśli przedsiębiorcy chcą, aby branża e-handlu dalej rozwijała się tak prężnie muszą zwrócić uwagę na dwie podstawowe kwestie. Pierwszym problemem jest potrzeba usprawnienia sposobu dostarczania przesyłek. Wielu przebadanych e-klientów zaznacza, że jest to największy problem przemawiający na rzecz tradycyjnych form sprzedaży. Druga kwestia to konieczność obniżenia kosztów dostaw, co jest niezwykle istotne w przypadku zakupów niewielkich dokonywanych regularnie. Może się bowiem okazać, że dużo korzystniejsze będą zakupy w sklepie stacjonarnym.

Potrzeby klienta

Aby pozyskać jeszcze większe grono e-konsumentów sklepy internetowe powinny dążyć do wdrożenia jak najłatwiejszego systemu zamawiania. Chodzi o to, aby strona sklepu była przejrzysta, żeby było możliwe porównanie towarów oraz żeby system płatności online był sprawny a bezpieczeństwo transakcji zagwarantowane. Dodatkowo klienci powinni być zapewnieni o terminie, w którym mogą korzystnie zwrócić towar na koszt sprzedawcy.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również