Integracja IVR z bramkami płatniczymi

Interaktywna odpowiedź głosowa ( IVR) to technologia, dzięki której komputer współdziała z człowiekiem. Mówiąc konkretnie, przez telefon, ludzie otrzymują podpowiedzi głosowe i odpowiedzi z komputera, naciskając odpowiednie przyciski klawiatury telefonicznej. IVR może zintegrować różne narzędzia do zbierania danych, w tym zautomatyzowane przetwarzanie przychodów, zarządzanie płatnościami i opcje płatności przyjazne dla urządzeń przenośnych. Może również służyć do obsługi zarówno płatności przychodzących, jak i wychodzących

Oszczędność czasu i pieniędzy

Istnieją dwie główne korzyści z wdrożenia IVR w standardowych procesach biznesowych. Pierwszą jest oszczędność czasu. Istnieje szereg funkcji biznesowych, które są niemal identyczne za każdym razem, gdy się pojawią. Na przykład, jeśli klient chce wiedzieć, kiedy firma jest otwarta, odpowiedź na to pytanie jest zawsze taka sama. IVR pozwala na mądrzejsze wykorzystywanie zasobów w celu dostarczania klientom wcześniej nagranych informacji, zamiast przekazywania tego samego pytania w kółko pracownikom. Nie tylko oszczędza to czas pracowników, ale również klientów. Otrzymają odpowiedź, której potrzebują natychmiast i bez zamieszania. To samo dotyczy zbierania płatności.

Na bardzo podstawowym poziomie IVR pozwala zaoszczędzić na kosztach odbierania połączeń z klientami, ale także pozwala lepiej dbać o pracowników, którzy woleliby z pewności zająć się mniej monotonnymi zadaniami, niż przyjmowanie płatności.

Integracja IVR z bramkami płatniczymi

Proces tworzenia ścieżki do systemów IVR, które stosuje się do zbierania płatności, staje się coraz bardziej wyrafinowany. W miarę rozwoju różnych rodzajów płatności, ścieżki te muszą uwzględniać potrzeby i wymagania konsumentów. Aby właściwie dbać o swoich klientów, należy wziąć pod uwagę szczegóły bazy klientów i ich potrzeb. W przeciwnym razie to, co ma być efektywnym narzędziem obsługi klienta, staje się powodem frustracji i niezadowolenia. 

Na przykład nie każdy klient wie, gdzie na karcie można znaleźć specjalny kod zabezpieczający. Więc jeśli akceptujemy płatności kartą kredytową, najprawdopodobniej będziemy musieli to swoim klientom wyjaśnić. Dlatego przy tworzeniu ścieżki należy wziąć pod uwagę różnicę w sposobie opisywania lokalizacji kodu bezpieczeństwa przez komputer w zależności od karty używanej przez klienta.

IVR to potężne narzędzia, które mogą znacząco wpłynąć na sposób funkcjonowania firm i ich interakcję z klientami. Przy prawidłowym użyciu może zrewolucjonizować sposób, w jaki firma obsługuje połączenia z serwisem, zbiera płatności i zwiększa zadowolenie swoich klientów oraz pracowników.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również