Kryteria wyboru systemu płatności dla sklepu online

Dostawcy usług płatniczych proponują obecnie właścicielom sklepów internetowych różnorodne rozwiązania, które mają pomóc im w prowadzeniu działalności w branży e-commerce i przyczynić się do wzrostu sprzedaży, a co za tym idzie, również zysków. Podczas wyboru odpowiedniego systemu płatności można kierować się rozmaitymi kryteriami. Poza kwestiami takimi, jak renoma dostawcy czy koszty, warto wziąć pod uwagę również inne aspekty. 

Bezpieczeństwo transakcji

Jednym z głównych problemów związanych z wyborem rozwiązań płatniczych jest bezpieczeństwo i ochrona danych klientów. System, który nie zapewnia bezpiecznego przesyłania danych finansowych powinien być odrzucony na samym wstępie. E-klientom zależy nie tylko na szybkich i łatwych płatnościach. Chcą również, aby ich transakcje były bezpieczne. Nie mogą mieć żadnych obaw podając na stronie płatności wrażliwe dane. Systemy płatności muszą spełniać standardy bezpieczeństwa PCI DSS. Zabezpieczeń jest obecnie mnóstwo, jednak oszuści internetowi nie śpią. 

Większy zakres usług, niż tylko przetwarzanie płatności 
Przetwarzanie płatności nie jest jedyną rzeczą, o którą powinniśmy zapytać dostawcę, zanim podejmiemy decyzję o podpisaniu umowy. Bardzo ważny jest dostęp do wsparcia technicznego zawsze wtedy, kiedy tego potrzebujemy. Nie chcemy przecież ponosić strat z powodu niespodziewanych problemów technicznych. Zyskamy na wydajności, jeśli nasz dostawca zajmie się komplementarnymi zadaniami, od zarządzania klientami, przez generowanie raportów finansowych, po ochronę przed oszustwami.

Szeroki wachlarz rozwiązań płatniczych

O tym, jak szeroki może być zakres usług płatniczych proponowanych przez dostawcę usług płatniczych możemy się przekonać przeglądając ofertę znanego na polskim rynku pośrednika, firmy Dotpay. Liczba dostępnych usług płatniczych Dotpay jest naprawdę imponująca. W ofercie znajdziemy nie tylko usługi, z których najczęściej korzystają obecnie e-klienci, czyli szybkie przelewy online lub transakcje kartowe, ale również coraz powszechniejsze metody takie, jak płatności mobilne, raty online oraz wirtualne portfele. Firma Dodtpay gwarantuje swoim klientom blisko 200 kanałów płatniczych. Oczywiście, właściciele sklepu internetowego nie muszą korzystać z nich wszystkich. Warto jednak, by dali swoim użytkownikom możliwość wyboru dogodnej formy zapłaty. W przeciwnym wypadku niezadowolony klient po prostu zrezygnuje z zakupów. Ma przecież do dyspozycji setki innych sklepów online. Nie zawaha się, by skorzystać z usług konferencji, jeśli nasz sklep nie spełni jego potrzeb i oczekiwań. 

 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również