Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit dzięki szybkiemu rozwojowi technologii, ale istnieją pewne odwieczne bariery, które sprzedawcy detaliczni muszą pokonać, aby zagwarantować sobie sukces w handlu elektronicznym. Jednym z najpoważniejszych problemów jest fakt porzucania przez klientów koszyków z zakupami. Wielu konsumentów wchodzi na stronę sklepu, przegląda jego asortyment, wybiera konkretne produkty i nawet umieszcza je w wirtualnym koszyku z zakupami. Jednak po drodze dzieje się coś, co sprawia, że nie finalizują oni transakcji. Nie przekonują ich atrakcyjne centy towarów, nie kusi szeroki wybór. Okazuje się, że takie sytuacje zdarzają się bardzo często, a kluczową rolę odgrywa komfort dokonywania zakupów. Każda niedogodność w trakcie procesu zakupowego jest traktowana przez e-klientów, jako bariera nie do pokonania. Każdy błąd na stronie urasta do roli gigantycznej przeszkody. Najmniejsza irytacja wywołuje natychmiastową decyzję o rezygnacji z zakupów.
E-klienci nie lubią komplikacjiW handlu elektronicznym mamy do czynienia ze specyficznym typem klientów. To klienci, którzy ponad wszystko cenią własną wygodę i czas. Jeśli tylko widzą, ze proces zakupowy zaczyna być zbyt skomplikowany i za długi, nie wahają się ani chwili. Bez zastanowienie opuszczają stronę sklepu, mimo, ze zdążyli już wrzucić do koszyka kilka interesujących produktów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na unikniecie przypadków porzucania koszyka i zwiększenie konwersji jest usprawnienie procesu zakupowego. Im mniej kliknięć potrzebuje użytkownik, aby dokończyć zakup, tym lepiej.Skracanie ścieżki zakupowejMaksymalne skracanie ścieżki zakupowej stało się, zatem powszechnym trendem. Nikt dziś nie zadaje pytania, czy warto iść tą drogą. Sprzedawcy pytają raczej o to, jak zrobić to skutecznie i szybko. Jednym ze sposobów jest z pewnością wprowadzenie systemu zakupów „jednym kliknięciem”, zapoczątkowanego przez Amazon pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Amazon dzięki zakupom jednym kliknięciem zdecydowanie skrócił czas zakupów. Zwiększył także liczbę klientów dokonujących tzw. zakupów impulsywnych. Dziś każdy sprzedawca może skorzystać z tego rozwiązania. Proponuje je jeden z największych i najpopularniejszych operatorów na polskim rynku - firma Dotpay. Trzeba przyznać, ze funkcjonalność ta cieszy się sporym zainteresowaniem klientów. Warto zwracać również uwagę na takie aspekty, jak funkcjonalność i użyteczność witryny internetowej, szybkość ładowania się stron, dostosowanie ich do używanych coraz częściej urządzeń mobilnych. |
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]