Ścieżka zakupowa w sklepie internetowym - jak powinna wyglądać ?

Mało kto wie o tym, że zakupy w sieci składają się z czterech podstawowych etapów, należą do nich: świadomość istnienia danego produktu, zainteresowanie produktem, pragnienie produktu oraz wszelkie akcje będące wynikiem tego pragnienia. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, w jaki sposób możemy tego dokonać na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta w sklepie internetowym. Przeczytaj go koniecznie!

Od pragnienia do zakupu

Zacznijmy od tego, że to jest chyba jeden z najtrudniejszych etapów ścieżki zakupowej. Przede wszystkim dlatego, że klient znajdujący się prze zakupem bardzo często daje się ponieść emocjom. W związku z tym porzucenie koszyka z zakupami może być powodowane najmniejszymi nawet niedogodnościami, gdyż emocje grają tu ogromną rolę. Czasami wystarczy, że klient nie znajdzie wśród metod płatności najchętniej wykorzystywanej do tej pory, aby opuścił sklep bez dokonania zamówienia. Nie da się zaprzeczyć, że utrata klientów w tym momencie jest bardzo dotkliwa dla sklepu. Na szczęście istnieje jednak szansa na naprawienie błędów. Na przykład wiele sklepów generuje wiadomości mailowe, które mają przypominać o porzuconym koszyku. Inną metodą, którą stosują niektóre sklepy są rabaty - każda metoda jest dobra, aby zatrzymać klienta.

Świadomość istnienia produktu zamieniamy w zainteresowanie produktem

zdecydowana większość klientów szuka konkretnego produktu, aby zapewnić sobie rozwiązanie określonych problemów albo pewne korzyści. W związku z tym to do tej grupy powinniśmy dotrzeć przede wszystkim. Głównie chodzi o to, aby przekonać osoby odwiedzające nasz sklep, że możemy dostarczyć im produktu, którego potrzebują. Dlatego też skupmy się, zatem na stworzeniu dobrych i skutecznych tekstów ofertowych. Pamiętaj jednak, że ich główną cechą jest wyróżnienie najważniejszych cech produktu. Dodatkowo liczą się również odpowiednie zdjęcia wzmacniające przekaz.

Zainteresowanie produktem przekształcamy w pragnienie

Natomiast na tym etapie postarajmy się przekonać klientów, że to nasza oferta jest najlepsza i na pewno wyróżnia się spośród ofert konkurencji. Dlatego doskonałym pomysłem może okazać się odpowiednia zakładka przy opisie produktów, która odpowie klientom na podstawowe pytania. Dodatkowo sprawdzić może się również możliwość kontaktu z konsultantem. Pamiętaj o tym, że im więcej dowodów na to, że dana oferta jest najlepsza, tym lepiej. Oczywiście pomocne mogą być pozytywne komentarze klientów, którzy dokonali już wcześniej zakupu.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również