Co możesz zrobić z raportem w sprzedaży online?

Prowadząc sklep internetowy zapewne korzystasz z oprogramowania, które na koniec każdego miesiąca generuje Ci raport sprzedaży. Taki raport możesz załączyć do dokumentów księgowych i będą idealnym podsumowaniem okresu sprzedaży. Możesz też taki dokument wykorzystać do działań marketingowych, ale będziesz musiał przeprowadzić rzetelną analizę. Dzisiaj dowiesz się kilku słów o pozytywnych raportach i powiemy Ci jak je rozumieć.

Jak wygląda raport sprzedaży i czego on dotyczy?

Raport sprzedaży możemy sobie bardzo łatwo wyobrazić. Chodzi o kilka kolumn, gdzie wyszczególniona jest data sprzedaży, ilość sztuk oraz cena detaliczna wraz z sumą. Tai raport możemy załączyć do dokumentacji księgowej i będzie ona poprawna. Kto ma możliwość ich generowania? Albo indywidualne oprogramowanie, które powinno być modułem sklepowym (PrestaShop, Shopper), albo systemy, które mają operatorzy szybkich przelewów online.

Każdy sklep, który współpracuje z takimi operatorami (Dotpay, PayU, PayPal) może liczyć na miesięczne raporty. Nie tylko są one dowodem sprzedaży, ale też doskonałym materiałem podglądowym do działań marketingowych. Jeśli w raporcie zauważymy niską sprzedaż produktu, który przez ostatnie trzy miesiące sprzedawał się najlepiej - mamy podstawę do analizy ceny. Badamy więc konkurencję i sprawdzamy jej apanaże. Jeśli ich ceny są niższe niż nasze, a do tego charakteryzują się większą sprzedażą - mamy doskonałe pole do popisu, bo możemy ceny nie zmieniać, a dorzucić coś w gratisie.

Przykłady wykorzystania raportów sprzedaży

Dzięki raportom możemy w łatwy sposób przekierować ruch. Jeżeli widzimy, że produkt X chętnie jest zamawiany wraz z produktem Y, warto zmienić ceny obydwu towarów i zaproponować klientom jako zestaw. Kolejnym przykładem wykorzystania danych z raportu są wnioski dotyczące lokalizacji. Raport w połączeniu z narzędziem Google Webmasters Tools podpowie nam, na jakie frazy nasz sklep powinien się bardziej pozycjonować. Dzięki temu zyskamy konsumentów z nieznanych nam dotąd regionów, dla których nasze produkty sklepowe są czymś w rodzajem niszy branżowej.

Bo finanse mówią wszystko

Największe firmy wprowadzają zmiany na podstawie raportów finansowych, bo to one mówią o preferencjach i gustach konsumentów. Jeśli na podstawie zmian zwiększają się obroty sklepu (a tak się zazwyczaj dzieje), to mamy do czynienia z pozytywnymi raportami. Zachęcamy więc do współpracy z operatorami szybkich przelewów online, bo gwarantują oni pozytywne raporty na podstawie których możemy zmaksymalizować zyski w naszym e-sklepie.

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące tego tematu, to czekamy na nie w komentarzach.

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również