Jak najszybciej można zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Na początek warto wiedzieć, co oznacza dla nas „konwersja”, chodzi oczywiście o: liczbę konwersji, współczynnik konwersji i koszt konwersji. Nie trudno stwierdzić, iż najważniejsza dla nas jest ostatnia właściwość, konwersja musi mieć dla nas sens ekonomiczny, gdzie okaże się dochodowa.
Zamysłem „konwersyjnym” dla sklepu powinno więc być uzyskanie jak największej liczby konwersji (zamówień) przy utrzymaniu danego sumptu konwersji na dopuszczalnym poziomie (koszt pozyskania klienta musi być mniejszy od zysku z zamówienia). Konwersja w sprawnie działającym sklepie powinna wynosić od ok 2% do 2,5%. Ustal źródła konwersji (SEO, SEM, porównywarki, RTB etc.), i dopracuj lub usuń źródła nieprzynoszące korzyści.

Co pomaga w zwiększeniu konwersji?

Często koncentrujemy naszą uwagę na rzeczach małoistotnych, jak odpowiedni kolor przycisków, dane klienta, które powinny zostać umieszczone w formularzu, rozszerzone kategorie, a skupmy więc uwagę na realnych motywach pozyskiwania klienta. Kluczowym podejściem jest zaufanie, sposób jego budowania i co najważniejszego utrzymanie zaufania klienta. Nie twórz barier zakupowych, ustaw swój punkt widzenia jako klienta nie sprzedawcy. Zatem nie pozwól kuleć najbardziej oczywistym rzeczom.
Poniżej w punktach przedstawiamy Ci, od czego zacząć:
- solidne opisy produktów
-sprawna komunikacja z klientem (obsługa telefoniczna / livechat / email)
-opinie zadowolonych klientów z zakupów w sklepie – wyróżnij je na karcie produktów
-rzetelne informacji na temat transakcji
-pokaż wszystkie koszty produktu
-daj użytkownikowi możliwości odbioru i płatności za towar w wygodny dla niego sposób
-zaoferuj darmową przesyłkę przy większych zakupach
-niczego nie wymuszaj na kliencie w ostatniej chwili – jak np. zakładanie konta w celu ukończenia zakupów lub dodatkową opłatę za wybraną płatność
-nie wymagaj zbyt wielu informacji (e-mail i hasło)
-zaoferuj coś za założenie konta i pierwsze zakupy – program lojalnościowy, bonusy, rabaty
e-marketing

Konwersja w sklepie internetowym

Zrealizowanie przedstawionych pomysłów w formie graficznej i tekstowej oraz dobre rozmieszczenie jej na stronie sklepu (strona główna, kategorii, produktu, koszyka, etc.) powinno sprawić, że odczujesz wzrost konwersji bez sięgania po olbrzymi i kosztowy redesign czy sprawdzanie ścieżki zakupowej poprzez audyty. Największa szansa na szybki wzrost liczby transakcji bez zwiększania wydatków na reklamę.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również