Prowadzenie działalności w obszarze e-commerce wcale nie musi być trudne. Współczesne platformy sprzedażowe oferują prostą integrację z systemem płatności. Klient wybiera określone produkty, umieszcza je w wirtualnym koszyku, dokonuje wyboru sposobu płatności i szybko realizuje transakcję. Sytuacja komplikuje się, gdy mamy do czynienia z innym rodzajem działalności. Np. biurem podróży czy produkowaniem mebli na zamówienie. Każda usługa czy produkt wyceniana jest wówczas indywidualnie. Jeden z najbardziej znanych serwisów oferujących płatności online, Dotpay, stworzył idealne rozwiązanie dla tego typu firm. To dedykowane linki do płatności.
Dlaczego stworzenie dedykowanych linków do płatności było koniecznością?
Osoby dokonujące zakupów w sieci mają wobec płatności internetowych konkretne wymagania. Ma być szybko, wygodnie, intuicyjnie oraz bezpiecznie. Szybkie przelewy internetowe zdają się realizować te oczekiwania. Nie musimy wpisywać żadnych danych do przelewu, a transakcję realizujemy zaledwie jednym kliknięciem. W przypadku tradycyjnych sklepów online takie rozwiązanie sprawdza się doskonale. Kwota zakupów generowana jest od razu, a klient może zapłacić za kupione produkty w dowolny sposób. Od początku zna kwotę zamówienia.
Właściciele biznesów, w których każde zamówienie jest przygotowywane i wyceniane indywidualnie potrzebowali jednak innych możliwości. Dopiero po dokonaniu realizacji całego zamówienia, która zajmuje niekiedy sporo czasu i podlega dynamicznym zmianom, mogą oni podać klientom ostateczną kwotę do zapłaty. Do momentu powstania dedykowanych linków do płatności klienci byli zmuszeni opłacać faktury zwykłym przelewem. Nie mieli możliwości skorzystania z płatności internetowych. Tymczasem dla wielu osób transakcje w sieci stały się chlebem powszednim.
Na wprost ich oczekiwaniom wyszło Dotpay, które znalazło idealną alternatywę dla tradycyjnych przelewów. Dedykowane linki do płatności pozwalają na płatność drogą elektroniczną również w przypadku indywidualnych zleceń. Na jakiej zasadzie działają? Sprzedawca może zalogować się do swojego panelu użytkownika i skorzystać z generatora linków. Dostaje wówczas indywidualny link, który może wysłać do klienta mailem bądź umieścić go na elektronicznej fakturze. Klient nie jest, zatem zmuszony do wypełniania formularza przelewu, co zdecydowanie przyspiesza transakcję. Co ciekawe, możliwość korzystania z generatora dedykowanych linków nie wymaga integracji sklepu z serwisem Dotpay.
W kierunku automatyzacji
Tendencja automatyzacji różnych etapów procesu sprzedaży jest obecnie bardzo wyraźna. Usprawnia zarówno zamawianie produktów i usług, jak i dokonanie płatności. Generowanie dedykowanych linków do płatności jest krokiem właśnie w tym kierunku. Automatyczne generowanie linków może być możliwe dzięki API (Aplication Programming Interface). Nie ma lepszego rozwiązania dla przedsiębiorców, którzy wystawiają olbrzymie ilości faktur. Przy dużej liczbie zamówień ręczne wystawienie każdego dokumentu, zajmowałoby mnóstwo czasu. Poza tym wiązałoby się z ryzykiem popełnienia błędów. Automatyczny system eliminuje to ryzyko.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]