E-handel w Polsce bije kolejne rekordy !

Od 2014 r. E-handel w Polsce rozwija się dynamicznie. Wartość e-handlu pokazuje, iż na koniec 2014 roku było już ponad 30 mld zł. Zaczynamy istnieć na mapach e-gospodarki w Europie. Statystyki pokazują, iż obok naszych czeskich sąsiadów jesteśmy krajem z największym rozwijającym się rynkiem Europy.

Rozwój e-handlu

Obecnie istnieje już około 25 000 i każdego dnia buduje się nowy pomysł na e-sklep. Na świecie mamy już miliony sklepów internetowych. Oznacza to, iż pomału rynek e-commerce zaczyna się nasycać. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ w obecnym świecie najłatwiej dotrzeć do klienta przez wirtualne sklepy. Polak średnio spędza 12 godzin tygodniowo na zakupy w sieci, a ta liczba ciągle rośnie. Zatem pomału zakorzeniony system świata e-handlu staje się naszą powszechnością i nie ma się czego bać, iż nagle będzie o jeden e-sklep za dużo w danej kategorii. Zwyczaje i trendy zakupowe e-klientów zmieniają się każdego dnia, codziennie też powstaje nowa grupa zakupowa, która buduje nowe określone preferencje. W e-sklepie dużo łatwiej nam jest dodawać i odejmować produkty, nie prowadzimy tzw. ‘szklanych wystaw’, które charakteryzują nas już od witryny. Naszą wizytówką jest design i estetyka, a produkty wstawiamy zgodnie z modą i trendami.

Specyfika e-handlu

Nie wszystkie e-sklepy wytrzymuje też nawał konkurencji na rynku i znikają z mapy e-gospodarki, lecz wciąż liczba nowych sklepów internetowych jest wyższa od znikających z rynku.

E-handel są obecnie najszybszą i najtańszą formą zakupów. Każdego dnia rośnie liczba konsumentów, zmieniających się już w stałych klientów wybranych e-sklepów. Dobry marketing, pozytywne opinie klientów i – co więcej – bony rabatowe i promocje trafiają do klientów, to buduje arenę zaufania, która zostaje wykorzystana. Platformy finansowe, systemy płatności dostosowane do klientów, wygodny czas dostaw, świetnie zorganizowana informacja, która trafia do klienta na każdym zmiennym kroku zamówienia, przyzwyczaja nas do komfortu. Nie musimy się zastanawiać co dzieje się z naszym zamówienie i tracić czas na ewentualne spory ze sprzedawcą.

Światowy sukces e-handlu

Świat e-commerce to nasz chleb powszedni, który jest dla nas rozwijany technologicznie każdego dnia, aby tylko oszczędzić nam e-klientom czas i pieniądze. E-handel rośnie w siłę i bije kolejne rekordy w słupkach analityków, powoli zastępując dla wielu z nas tradycyjne formy zakupów.
 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również