Dotpay i terminale POS

Każdy przedsiębiorca rozpoczynający przygodę na e-rynku musi liczyć się z koniecznością zapewnienia wielu udogodnień dla swoich klientów. Jest to koniecznie, jeśli chce się przebrnąć przez kolejne etapy stawiania działalności. Choć może wydawać się to nie lada wyzwaniem, to warto wiedzieć, że obecnie istnieje wiele firm, które pozwalają nie tylko na ułatwienie całego zadania, ale jednoczesne wybicie się na rynku przed konkurencję.

Jedną z firm, która pośredniczy w płatnościach online jest polska firma Dotpay. Ten, należący do MCI EuroVentures, pośrednik posiada w swojej ofercie bardzo wiele rozwiązań dotyczących szeroko pojętego rynku e-Commerce, czyli sprzedaży internetowej. Zanim jednak dana działalność zostanie przeniesiona na sieciowe salony, warto pomyśleć nad podstawami, jak np. terminale POS.

Czym jest POS?

Skrót POS (point of sale) oznacza terminal instalowany bezpośrednio w punkcie handlowo-usługowym, a więc np. w naszym sklepie czy lokalu. Jest to zatem terminal miejscowy, w odróżnieniu na przykład od terminali obsługujących metody płatności błyskawicznej, które pojawią się na przykład przy kupnie biletu na pociąg w witrynie Intercity. Dotpay umożliwia swoim klientom rozszerzenie działalności o tę metodę płatności. 

Dlaczego Dotpay?

Liczba obecnych klientów mówi sama za siebie. Przekroczyła ona już trzydzieści tysięcy, co przekłada się na ponad siedem milionów transakcji każdego miesiąca. Stała obsługa oraz gwarancja działania w takiej skali to dobry powód do tego, aby skłonić się ku rozwiązaniom proponowanym przez polskiego giganta, zwłaszcza jeśli tych rozwiązań jest już ponad dwieście pięćdziesiąt. Ponadto Dotpay może pochwalić się bezpieczeństwem transakcji, jakie przechodzą przez jej terminale. Jest ona bezpośrednio potwierdzona przez certyfikat PCI DSS pierwszego poziomu, a pośrednio przez takie funkcjonalności jak obsługa międzynarodowych systemów, automatyczne zwroty oraz personalizacja płatności odpowiednimi kodami, które stanowią tytuły przelewów. Oznacza to, że w ramach jednej, spójnej umowy firma rozpoczyna z nami współpracę na tylu poziomach ile potrzeba. Należy podkreślić, że z czasem możemy rozwijać naszą współpracę o nowe funkcjonalności, obsługę płatności internetowych, synchronizację punktów stacjonarnych z witrynami, zestawienia danych na maila i wygodny panel administracyjny, pomagający tym wszystkim sterować. Całość schowana jest oczywiście za najnowszymi i najskuteczniejszymi systemami monitoringu, które uchronią zarówno klientów jak i samego przedsiębiorcę przed wszelkimi przykrościami i wyłudzeniami. 

Współpraca POS

Przy tego rodzaju współpracy sprzedawca otrzymuje jeden z trzech terminali płatniczych: terminal Ingenico serii iCT220, PIN-PAD Ingenico serii IPP220 oraz terminal Ingenico seii IWL220 CL. Istnieje możliwość otrzymania takiego terminalu bez dodatkowych opłat. Ich wyposażenie obejmuje połączenie Ethernet lub GPRS, w zależności od potrzeb oraz wybranego modelu. Transakcje bez względu na połączenie szyfrowane są protokołem SSL a terminale obsługują karty zbliżeniowe w standardach PayPass i PayWave. Co więcej, można za ich pomocą wygodnie dokonywać zwrotów.

 

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również