Jak zwiększyć sprzedaż e-sklepu? O analizie słów kilka

Jedną z najbardziej wymagających branż jest obecnie e-handel. Każdego dnia powstają coraz to nowsze sklepy internetowe, które próbują na różne sposoby przekonać do siebie konsumentów. Dziś nie liczy się już design strony, a jego interfejs oraz funkcjonalność. Liczą się też takie aspekty jak User Experiences (UX), a także raporty, które są finalnym dziełem analiz. Aby zwiększyć sprzedaż sklepu, należy się skupić na rzetelnej i w pełni profesjonalnej analizie. Dziś dowiecie się, jak skutecznie ją przeprowadzić.

Czym jest analiza?

Jeśli wiesz, czym jest User Experiences, to zrozumiesz dlaczego potrzebujesz analizy / audytu swojego sklepu internetowego. UX (User Experiences) to całość doznań, jakie odczuwa Internauta przebywając na Twojej stronie internetowej. Powinieneś zadbać o to, aby te odczucia były jak najbardziej pozytywne. Nieoficjalnym, ale w miarę rzetelnym testem UX jest czas, jaki Internauta spędza na Twojej stronie internetowej. Jeśli przebywa on na jednej podstronie dłużej, niż 45 sekund - najwidoczniej jest zainteresowany Twoją ofertą.

Jak przeprowadzać analizy?

Prowadząc sklep zapewne korzystasz z usług pozycjonerów. Oni posiłkują się szeregiem programów i aplikacji, które maksymalizują efekty pozycjonowania. Ty także powinieneś korzystać z takich narzędzi i na początku przyda Ci się Google Webmasters Tools. Dzięki temu oprogramowaniu przeprowadzisz rzetelny audyt ruchu na Twojej stronie. Przekonasz się, które podstrony przygotowałeś dobrze, a które odpychają Twoich potencjalnych klientów. Nie musisz analizować wszystkiego, a skupić się tylko na tych elementach, które na Twojej stronie są zwyczajnie niepotrzebne (nagromadzenie okienek pop-up lub prośba o rejestrację po przejściu na dowolną podstronę).

Do swojej analizy będziesz też potrzebował narzędzi typu MajesticSEO oraz Moz. Na podstawie wyników Twojej pozycji w Google zobaczysz, które frazy są najciekawsze dla Twoich konsumentów, a które kompletnie nic Ci nie dają. Wybierzesz kilka najlepszych źródeł pozyskiwania rychu i zwiększysz go na stronie.

Analiza na podstawie raportów finansowych

Nowoczesny sklep internetowy nie będzie miał przyszłości, jeśli nie zadbasz o usługi operatorów szybkich przelewów online. Obecnie najpopularniejszym usługodawcą jest Dotpay, który oprócz responsywnych bramek płatności i szeregiem innych opcji umożliwia także sprawne generowanie raportów sprzedaży. Innymi słowy - jeśli cokolwiek sprzedaż, zostanie to zapisane w raporcie, który możesz wygenerować. Na podstawie tych danych będziesz wiedział, który produkt jest zdecydowanie za drogi, a którego powinieneś domówić, bo "schodzi" Ci jak świeże bułeczki. Możesz nam uwierzyć lub nie, lecz nie ma lepszego audytu marketingowego od analizy raportów finansowych.

Zmiany i obserwacja

Na podstawie analiz UX oraz finansowych z pewnością wprowadzisz odpowiednie modyfikacje w swoim sklepie internetowym. Jeśli będziesz cyklicznie obserwował ruch na Twojej stronie i wprowadzał uaktualnienia - zmaksymalizujesz swoje zyski i prześcigniesz konkurencję. Pamiętaj, że branża e-commerce zmienia się w błyskawicznym tempie i coś, co dzisiaj jest w modzie za rok już modnym być nie musi. 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również