Właściciele sklepów internetowych wiedzą, jak trudne jest zachęcenie nowego klienta do skorzystania z ich oferty. Współcześni klienci są bardzo wymagający. Zdarza się, że nawet gdy zaczną wybierać produkty do koszyka, to w którymś momencie rezygnują zamówienia. Rezygnacja z zamówienia oznacza mniejszy zarobek dla sklepu.
Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy. Zwraca baczną uwagę na bezpieczeństwo i komfort kupowania. Klienci chętniej korzystają z ofert sprawdzonych i wiarygodnych sprzedawców. Czytają komentarze na temat sklepu, zapoznają się z opiniami o sprzedawcy – słowem, bardzo gruntownie przygotowują się do zakupów. Nie oznacza to oczywiście, że jest w tym coś złego – dbanie o bezpieczeństwo własne i swoich finansów jest przecież bardzo ważne. Dla właścicieli sklepów internetowych oznacza to jednak stałe podnoszenie poprzeczki w celu zaspokojenia preferencji kupujących.
Kluczową kwestię w odniesieniu do zakupów w Internecie stanowią płatności. Metod opłacania zamówień jest obecnie bardzo dużo i można spodziewać się dalszego rozwoju technologii w tej dziedzinie. Kupujący zwracają baczną uwagę na dostępny w danym e-sklepie system płatności. Jeśli uznają, że jest zbyt skomplikowany lub sprawia jakiekolwiek inne niedogodności, mogą w ogóle zrezygnować z zakupów. Właściciele internetowych platform sprzedaży muszą mieć to na uwadze, ponieważ porzucanie koszyków przez klientów w bezpośredni sposób wpływa na funkcjonowanie ich biznesu.
Wszelkie informacje na temat płatności powinny znaleźć się w regulaminie sklepu. Dobrą praktyką jest dokładne zapoznanie się z regulaminem przed wykonaniem zamówienia. Warto przeanalizować zwłaszcza punkty poświęcone czasowi dostawy i sposobowi rozwiązywania reklamacji.
W dzisiejszym e-handlu jedną z kluczowych kwestii jest szybkość dostawy. Czas realizacji zamówienia jest bezpośrednio związany z szybkością księgowania wpłat. Sprzedawca kompletuje zamówienie dopiero, gdy pieniądze od klienta znajdą się na jego koncie. Dlatego warto udostępnić kupującym szybkie metody płatności online. Klienci coraz częściej decydują się skorzystać z szybkich przelewów elektronicznych czy płatności kartą. Dlatego warto wprowadzić takie rozwiązania do sklepu internetowego.
Korzystanie z szybkich płatności w Internecie możliwe jest dzięki współpracy e-sklepu z operatorami płatności. Liderem jest w tym zakresie firma Dotpay. Dotpay od lat pośredniczy w transakcjach płatniczych klientów sklepów internetowych i innych platform sprzedaży. W samym tylko 2018 roku, w okresie od stycznia do końca września wykonano w Polsce blisko 57 milionów płatności za pośrednictwem usług Dotpay.
Dotpay realizuje szybkie i bezpieczne płatności online. Jedna z najpopularniejszych usług, przelewy Pay-By-Link, nazywane także szybkimi płatnościami online lub przelewami elektronicznymi, pozwala na maksymalną optymalną optymalizację czasu realizacji zamówienia. Natychmiast po wykonaniu transakcji, sprzedawca otrzymuje potwierdzenie wykonania wpłaty. Pozwala to na znaczne przyspieszenie wysyłki – klient może cieszyć się swoim zamówieniem nawet tego samego dnia. Sam proces realizacji transakcji również został maksymalnie uproszczony. Dzięki wdrożeniu przez Dotpay funkcjonalności zwanej skróceniem ścieżki płatności, kupujący nie musi już wypełniać długich formularzy w trakcie opłacania zamówienia – formularz jest generowany automatycznie zaraz po przekierowaniu kupującego do systemu bankowości elektronicznej. Dotpay pozwala na pełną integrację e-sklepu z systemem bankowym.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]