4 powszechne mity dotyczące płatności online

Wraz z rozwojem branży internetowej ludzie coraz chętniej korzystają z płatności online. Technologie płatności internetowych są bardziej innowacyjne, niż kiedykolwiek wcześniej. Są także coraz bardziej przyjazne dla użytkownika i wspierają rozwój nowych projektów e-commerce. Niektórzy wciąż wątpią w skuteczność i bezpieczeństwo systemów płatności online. Oto cztery powszechne mity na temat płatności online: 

Płatności online wyprą całkowicie płatności tradycyjne

Trend płatności internetowych jest niezwykle silny. Niektórzy ludzie nie myślą już nawet o wyjściu poza swoje domy, by kupić rzeczy, których potrzebują. Zamawiają buty, odzież, żywność, kosmetyki w sklepach online. Jednak, bez względu na popularność płatności online, nigdy nie zastąpią one starej, dobrej gotówki. Podobnie, jak e-booki nie są w stanie zagrozić książkom papierowym.

”Oferujemy ponad 200 metod płatności online!”

Tak reklamują się niektórzy dostawcy płatności. To prawda, liczba metod płatności jest w tej chwili bardzo duża. Zazwyczaj oznacza to, że możemy zapłacić za kupione towary za pomocą preferowanej metody płatności. Niezależnie od tego, czy jest to szybki przelew internetowy, płatność mobilna, płatność kartą, PayPal, czy jakakolwiek inna metoda, możemy spodziewać się, że będzie dostępna w większości sklepów online. Jednak 200 metod płatności to spora przesada. Operatorzy płatności oferują różne opcje dla klientów, ale niektórzy z nich traktują każdy rodzaj kart kredytowych i debetowych, jako osobną metodę płatności.

Wdrożenie systemu płatności online jest zbyt kosztowne

Spójrzmy prawdzie w oczy. Płatności online to zaawansowana technologia, która musi być wyjątkowo bezpieczna. Dostawcy tych systemów stale pracują nad aktualizacjami i ulepszeniami. Jednak internetowe systemy płatności są bardzo przystępne zwłaszcza, gdy są hostowane przez dostawcę. Oznacza to, że właściciele firm wkładają niewielki wysiłek w konfigurowanie i utrzymywanie systemu płatności na stronie internetowej. Większym kosztem będzie na pewno zrezygnowanie z płatności online. Bez nich nie przyciągniemy do swego sklepu klientów i przegramy z kretesem konkurencję z pozostałymi sklepami.

Mała firma nie potrzebuje systemu płatności online

Jesteśmy właścicielami małej księgarni lub butiku i nie jesteś zainteresowani oferowaniem opcji płatności online swoim klientom? To błąd! Tradycyjne metody płatności wciąż są silne. Oczywiście można prowadzić działalność bez wdrażania systemu płatności online. Czy to będzie jednak dla nas opłacalne? Absolutnie nie! Nie ma znaczenia, czy nasza firma jest duża czy mała. Musimy stale dbać o swoich klientów, zapewniając im najlepszą obsługę.
 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również