Co sklep internetowy powinien publikować na firmowych profilach ?

Od czasu, kiedy w Internecie pojawiły się pierwsze profile w mediach społecznościowych, których zadaniem było połączenie klienta – zarówno tego potencjalnego, jak i pozyskanego, z daną firmą, tworząc w ten sposób kolejną, obok telefonu czy maila, ścieżkę, minęło prawie 10 lat. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak publikować się na firmowych profilach. Przeczytaj go koniecznie!

Social media – kanał komunikacji z klientem

Zacznijmy od tego, że z perspektywy osoby, która nie zna kuluarów prowadzenia kanałów społecznościowych, które sprzężone są z daną marką, to wszystko może wyglądać wręcz banalnie. Po prostu zakładasz konto, wrzucasz informacje, śmieszne obrazki, odpowiadasz na pytania. Jednak nie jest to tak proste. Otóż gdyby sprawa była tak oczywista, nie powstawałyby stanowiska pracy, związane z socialmediowym managementem, nie powstawałyby kierunki na marketingowych uczelniach, nie byłoby zapotrzebowania na specjalistów, którzy „czują” serwisy społecznościowe. Musisz wiedzieć, że dobry Social Media Manager to osoba, która rozumie, rozróżnia i skutecznie realizuje sprzedaż, a także inne wartości, takie jak obsługa klienta, czy jego pozyskiwanie, właśnie za pomocy tych informacji i śmiesznych obrazków.

Statystyki i raporty

Warto wspomnieć także o tym, że według raportu Social Media Benchmarks 2015, Twitter ma w ciągu miesiąca 284 miliony aktywnych użytkowników, Instagram – 300 milionów, a Facebook – 1,35 miliardów. W związku z tym, gdyby portal Zuckerberga był państwem, to tylko o włos jego populacja byłaby mniejsza od populacji Chin (1,37 miliardów obywateli). Natomiast inne dane: 74% pełnoletnich, czyli po 18 roku życia, użytkowników Internetu korzysta z sieci społecznościowych. Zastanawiasz się co to oznacza? No cóż, przede wszystkim to, że potęga, a w tym potęga marketingowa, mediów socjalnych, racze nie ulegnie szybkiej destrukcji. Co ciekawe, według analiz – będzie zupełnie odwrotnie, ponieważ perspektywy i potencjał rosną.

Jak promować markę?

Pamiętajmy o tym, że jednak do sociali trzeba mieć rękę. Przede wszystkim musimy wyczuć indywidualizm każdego z kanałów, trzeba umieć tak prowadzić komunikację, by była ona skuteczna. Dlatego osoba zajmująca się społecznościami powinna umieć sprzedać towar, używać storytellingu, gasić pożary. To nie te czasy, gdy tablice np. na Facebooku, były tylko ofertami reklamowymi. Inspiracja i motywacja sprzedają – trzeba wywołać w tej osobie, która przegląda dany kanał, wyraźną i mocną potrzebę.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również