Zachowanie konsumenta w sklepie internetowym

Ostatnio przeprowadzone badania pokazują, że coraz więcej konsumentów przenosi swoją aktywność do sieci. Mimo, że zaobserwowany na witrynach sklepowych ruch jest znacznie większy, to niestety nie wszyscy odwiedzający decydują się na ostateczne nabycie towaru. Z danych wynika, że tylko trzech na stu wizytujących dokonuje zakupu. Duża jest również liczba użytkowników, którzy wrzucają towar do koszyka, jednak pod koniec procesu zakupowego rozmyślają się i opuszczają stronę sklepu bez złożenia zamówienia.

Wielu e-przedsiębiorców na różne sposoby próbuje poradzić sobie z konkurencyjnym rynkiem e-commerce. Do ich głównych zmartwień należy nie tyle przyciągnięcie klientów na stronę, co przekonanie ich do pozostania jej lojalnymi klientami, czy nawet ambasadorami. Niestety nie każdy e-konsument przeglądający stronę e-sklepu zamierza dokonać zakupu. Bardzo często użytkownicy pojawiają się na stronie, żeby przejrzeć ofertę, poszukać inspiracji lub porównać ceny. W odpowiedzi na ten problem specjaliści od sprzedaży internetowej opracowali strategię równomiernego wspierania, która polega to na stymulowaniu wszystkich faz procesu zakupowego, zamiast skupiać się tylko i wyłącznie na momencie tuż przed nabyciem produktu.

Dobry marketing

Twoja oferta może być niezwykle atrakcyjna, a dostawa bardzo szybka, jednak klienci muszą dowiedzieć się o Twoim e-sklepie. Otwarcie e-biznesu w morzu ostrej konkurencji jest zazwyczaj niezauważone. Dobra kampania reklamowa to w zasadzie warunek konieczny do rozpoczęcia swojej działalności. Na szczęście w dobie Internetu, nie musi to być wysokobudżetowe przedsięwzięcie. Reklama powinna przede wszystkim kreatywna i ciekawa. Kiedy już uporasz się z kwestiami promocyjnymi, powinieneś pamiętać o tym, że zainteresowani użytkownicy będą szukać dokładniejszych informacji o nowym e-sklepie, żeby sprawdzić jego wiarygodność. Dobrym krokiem jest zatem rozbudowanie aktywności opartej na content marketingu. Oznacza to, że trzeba dostarczać takie treści, jak artykuły eksperckie, recenzje na blogach, opisy produktów oraz rekomendacje.

Przejrzystość transakcji

Równie ważna jest przejrzysta oferta dotycząca wyboru płatności online. Jeśli na tym etapie nasz klient poczuje, że coś jest nie tak, już nigdy więcej nie wróci do naszego e-sklepu. Wystarczy, że do wyboru będzie miał tylko jedną metodę płatności lub sama procedura będzie zbędnie wydłużona i podejrzana. Chodzi o to, żeby konsument szybko i łatwo mógł zapłacić za produkt, na który się zdecydował. Jeśli proces płatności będzie zbędnie wydłużony, chęć na nabycie towaru szybko spadnie. Dobrze więc jeśli sklep korzysta z usług pośrednika płatności online, który jest szeroko znany wśród e-konsumentów, jak np. Dotpay. Pośrednik taki oferuje cały wachlarz ekspresowych płatności internetowych o najwyższym poziomie bezpieczeństwa, zarówno dla klientów jaki i przedsiębiorców.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również