Zalety posiadania stałych klientów dla e-sklepu

Czy to tradycyjny handel czy e-commerce, zdobywanie klientów to absolutna podstawa działalności. Równie ważne jest jednak budowanie z nimi relacji, wzbudzanie zaufania i wywoływanie poczucia lojalności. Dlaczego? Analiza rynku wskazuje wyraźnie, że stali klienci potrafią za jednym razem wydać aż pięć razy więcej niż użytkownik, który pierwszy raz zagląda na naszą stronę. Zadbaj zatem o stały poziom zadowolenia swoich klientów, a odwdzięczą ci się częstszymi zakupami.

Dobra strategia nawiązania relacji z e-klientem pozwoli każdemu sprzedawcy na zbudowanie z nim trwałej więzi. Świetnym pomysłem jest np. wysyłanie e-maila już po pierwszym zakupie, z krótkim, prostym, jednak wiele znaczącym podziękowaniem. W ten sposób użytkownik wie, że nie jest traktowany jako zwykłe źródło zarobku, a partner w biznesie, o którego przedsiębiorca zabiega. Warto oprzeć na takim myśleniu filozofię swojej firmy, ponieważ przekłada się ono bezpośrednio na wyniki sprzedaży i wizerunek marki. Pamiętaj jednak, żeby móc dystrybuować wszelkiego rodzaju wiadomości bezpośrednio do klienta, musisz zdobyć jego zgodę. Natarczywe spamowanie nie jest w dobrym guście.

Siła personalizacji

Najskuteczniejsze wiadomości to te, które są spersonalizowane. Wystarczy już prosta segmentacja na chociażby kobiety i mężczyzn, połączona z personalizacją oraz uwzględnieniem nabywanego już wcześniej typu towaru, aby poprawić ogólne wyniki mailingu do 30%. Wprowadzenie tej metody daje ponadto pewność, że nie będziesz drażnił swoich klientów, nieinteresującymi ich wiadomościami, ponieważ treść będzie dopasowana do ich osobowości konsumenckiej. Pamiętaj jednak, żeby nie rozsyłać maili zbyt często tak, żeby klient nie poczuł się przytłoczony. Najlepiej, kiedy wiadomości rozsyłane są raz w tygodniu.

Grunt to rekomendacja

Troszcząc się o swoich klientów, przedsiębiorcy mogą również zaangażować ich w program rekomendacyjny. Badania pokazują, że przynajmniej 30% sprzedaży dokonywanych jest właśnie dzięki rekomendacji. Można więc poprosić osobę kupującą w danym sklepie o wystawienie krótkiej recenzji nabytego produktu, co warto poprzeć ofertą, jak np. udzieleniem rabatu bądź zaproszeniem do wzięcia udziału w konkursie. Warto również podkreślać, jak ważna dla e-sklepu jest opinia klienta oraz że wszystkie zdania podlegają analizie, mającej na celu poprawienie funkcjonowania witryny. Przedsiębiorca, który dba o zadowolenie swoich stałych klientów może liczyć na większe zyski.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również