Rabaty - jak wpływają na nasze decyzje zakupowe?

Nie da się zaprzeczyć temu, że rzeczy kupione w dobrej promocji cieszą podwójnie. Bardzo często zakupy to dla wielu osób polowanie na najlepsze oferty. Trzeba przyznać, że znalezienie tej najbardziej atrakcyjnej potrafi przyprawić o dreszcz emocji. No cóż, klienci z takim podejściem mają jednak wiele racji – po co przepłacać skoro ten sam przedmiot można kupić sporo taniej? Oczywistym sposobem na udane zakupy w internecie są między innymi porównywarki cen, ale także kupony rabatowe, ogromnie popularne w USA, ale i również w Polsce korzysta z nich coraz więcej internautów. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak rabaty wpływają na nasze decyzje zakupowe. Przeczytaj go koniecznie!

Promocje i rabaty, to coś, co lubimy najbardziej

Zacznijmy od tego, że promocje, rabaty, czy zniżki z łatwością przyciągają naszą uwagę nawet w sklepach spożywczych, gdzie za produkty nie musimy płacić tak wiele jak na przykład w butikach. Natomiast czarny piątek, sezonowe wyprzedaże, czy inne tego typu duże akcje promocyjne zachęcają miliony osób na całym świecie do odwiedzin galerii handlowych. Mało tego, również w internecie mamy możliwość skorzystania z atrakcyjnych zniżek. Zdecydowanie dobrym sposobem na tanie e-zakupy są kupony rabatowe, kumulowane na takich stronach jak rabatuj.pl.

Gdzie zniżki, rabaty i promocje cieszą się największą popularnością?

Oczywiście rabaty i zniżki są ogromnie popularne w USA, ale od kilku lat z sukcesem zdobywają serca polskich internautów. Otóż badanie zrealizowane wśród użytkowników serwisu Okazje.info, pokazało, że chcąc kupić drogi z założenia produkt, już prawie 73 procent klientów poszukuje kuponów rabatowych w internecie (często robi to 52,6%, natomiast czasami 20,3%).

Dlaczego korzystamy z kuponów rabatowych?

Przede wszystkim, z kuponów rabatowych podczas e-zakupów bardzo często korzystamy w sposób rozważny, chcąc świadomie zminimalizować koszty, które będziemy musieli ponieść. Ponadto okazuje się, że dla sporej grupy osób, odgrywają one również istotną rolę w procesie spontanicznego podejmowania decyzji zakupowych. Warto wspomnieć także o tym, że w badaniu przeprowadzonym przez Grupę Okazje, ponad 57 procent respondentów przyznało, że zdarzają się im niezaplanowane zakupy, spowodowane możliwością skorzystania z atrakcyjnych rabatów (często - 24,6 procent , czasami – 32,5 procent). To badanie pokazało zatem, że kupony rabatowe to zarówno dobry sposób na tańsze zakupy dla klientów, jak i doskonała promocja samego sklepu.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również