Wszystkie e-sklepy w sieci funkcjonują na podstawie specjalnego oprogramowania, które pomaga zarządzać bazą produktów, magazynem, procesem sprzedaży itd. Tego rodzaju oprogramowania to właśnie systemy zarządzania sklepami internetowymi, dbające o to, aby twój e-biznes działał bez zarzutu. Podpowiadamy, jak wybrać system, który będzie odpowiedni dla twojej działalności.
Dynamiczny rozwój rynku e-commerce sprawił, że obecnie znajdziesz bardzo bogatą ofertę, jeśli chodzi o usługi z zakresu systemów zarządzania e-sklepem. Wybór właściwego systemu nie jest więc łatwym zadaniem. Na szczęście istnieje stosunkowy prosty sposób na to, abyśmy byli zadowoleni z wyboru. Oto lista rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przeglądając oferty.
Platforma sklepowa czy własny serwer?
Na to pytanie należy odpowiedzieć sobie na wstępie. Wszystko zależy od tego na jakim etapie prowadzenia interesu jesteśmy. Platforma sklepowa jest o tyle wygodna, że posiada już gotowy zestaw konkretnych funkcji i aplikacji oraz nie wymaga od nas specjalnego zaangażowania. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę w e-biznesie. Rozwiązanie z własnym serwerem pozwala na kreowanie zindywidualizowanych i oryginalnych funkcji, jednak wymaga odpowiedniej wiedzy informatycznej. Jeśli jej nie posiadasz, należy zatrudnić specjalnego pracownika. Jest to więc opcja dla bardziej rozbudowanych i doświadczonych e-sklepów.
Sprecyzuj swoje cele
Oczywiście możesz spędzić kilka dni na czytaniu opinii i recenzji poszczególnych systemów, jednak nie zaprowadzi cię to za daleko. Przede wszystkim oprogramowanie te podlegają ciągłym zmianom i udoskonaleniom, co sprawia, że wiele opinii dostępnych w sieci jest zwyczajnie nieaktualna. Co więcej, poszczególne oprogramowanie posiadają specyficznie funkcje, które mogą nie pasować do pewnych typów działalności internetowej. Najlepiej zatem dokładnie i precyzyjnie określić swoje wymagania, spisać je a następnie rozesłać w formie maila do firm, które oferują usługi z zakresu systemów zarządzania sklepami internetowymi. Poproś o przedstawienie oferty z wyceną, która odpowiadałaby na wszystkie zawarte wymagania. Ze wszystkich odpowiedzi najlepiej wybrać 3 systemy, które wydają ci się najodpowiedniejsze. Teraz możesz przejść do fazy testów. Dla każdego z trzech systemu załóż konto testowe i sprawdź, jak się sprawują. Jeśli po testach nie będzie mógł się zdecydować na konkretny system, wybierz ten, który oferuje najatrakcyjniejszą ceną oraz różnego rodzaju bonusy i dodatki w pakiecie. W ten sposób zapewnisz sobie dobrą obsługę swojego sklepu internetowego, a twoi klienci będą chętnie dokonywać zakupów.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]