Poza oprawą wizualną strony internetowej, czy takim ułożeniem zawartości by była z punktu widzenia kognitywistyki logicznie umiejscowiona i łatwa do odnalezienia, ważne by każdy usługodawca, bądź właściciel sklepu w maksymalny sposób ułatwił klientowi dokonanie transakcji na poczet wykonywanych zakupów.
Obecnie istnieje bardzo duże grono możliwości przekazywania środków, wśród których znajdują się błyskawiczne transakcje systemem sprzężonym z telefonem komórkowym, zbliżeniowe, poprzez portfele wirtualne czy nawet rozmowę telefoniczną i wiele, wiele innych. Rozpieszczony konsument nie chce już wykonywać zwykłego przelewu, a pragnie by środki od razu znalazły się na koncie sprzedawcy, a w konsekwencji zamówiony towar był znacznie szybciej w jego posiadaniu.
Oznacza to, że ważną zmienną dla kupującego będzie to, czy sklep obsługuje jego bank w najlepszym stopniu i czy może dokonać transakcji w swój ulubiony sposób, a najlepiej w ciągu chwili.
A wszystko to…
Czytając na ten temat można się przerazić. Jako klienci rzadko zwracamy uwagę, na jakim poziomie stoi obecnie obsługa płatności w porównaniu do, powiedzmy, kilku lat wcześniej. Rzadko myślimy w jak łatwy sposób można się pozbyć miesięcznej wypłaty, przynajmniej od strony technicznej. By udostępnić taką możliwość od drugiej strony nie trzeba się jednak wcale tak mocno wysilać, jeśli tylko skorzysta się z usług pośrednika płatności. Przykładowym, chyba najlepszym, a na pewno bardzo popularnym w Polsce, jest rodzima spółka Dotpay.
E-Commerce na bogatości
Dotpay to nie bez powodu część sporej strategicznej inwestycji (około 315 milionów złotych) nordyckiego Nats. Nasza rodzima spółka oferuje bowiem swoim klientom bardzo dużo metod płatności, które ci mogą zaoferować kupującym. Znajduje się tu zarówno obsługa nowoczesnych systemów (np. BLIK czy Masterpass), jak kompleksowa obsługa zwykłej płatności internetowej i przelewy prawdziwie tradycyjne, również z obsługą terminali płatniczych. Do tej szerokiej oferty metod dołączono wiele ułatwień dla samych sprzedających. Mogą oni skorzystać z możliwości ustalenia z klientem automatycznie płatności cyklicznych, przykładowo w ramach subskrypcji czy prenumeraty. Klient może za pośrednictwem Dotpay kupić na raty, czy odłożyć płatność o trzydzieści dni, bez strat dla sprzedawcy. Jeszcze innym ułatwieniem jest automatyczna geolokalizacja kupującego, jeśli sprzedawca potrzebuje jej do takich udogodnień jak zmiana waluty wyświetlanej dla kupującego.
Bezpieczne skróty
Pomimo bardzo skróconego, a wręcz infantylnego systemu płacenia, gdzie kupujący musi zwyczajnie wybrać swój bank i czasem zaakceptować jedynie kwoty poprzez aplikację, system taki jest w pełni bezpieczny. Pośrednik korzysta z aplikacji bankowej lub obsługuje płatność za pomocą karty, albo środków zdeponowanych w jednym z dostępnych wirtualnych portfeli. Nie ma mowy o nieścisłościach. Każda płatność jest odpowiednio indeksowana, obie strony otrzymują stosowane powiadomienia, a sama transakcja jest niejako usługą, od której przysługuje odstąpienie w przypadku złej realizacji.
By podsumować ten krótki opis problemu należy raz jeszcze powiedzieć o tym, że dobre samopoczucie, całkiem jak w stacjonarnym butiku z odzieżą jest najłatwiejsze. Za kulisami płatności mogą dziać się spore sprawy, ale konsument ma mieć sprawę załatwioną w chwilę. Wtedy, szczęśliwy wróci z powrotem i przywita się z uśmiechem z kasjerem. Nawet jeśli w odmętach Internetu, kasjer ten jest automatem.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]