Nowe rozwiązania płatnicze – IVR

Interactive Voice Response to nazwa systemu telekomunikacyjnego, który w swojej ofercie umożliwia interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Jest to innowacyjna funkcjonalność, która umożliwia płatności kartą przez telefon. Usługa ta dostępna jest już w Dotpay. Dzięki niej kupujący mogą realizować płatność za pomocą karty płatniczej z wykorzystaniem telefonu, bez konieczności podłączania się do Internetu.

Należy zaznaczyć, że IVR to pierwsza tego typu usługa na polskim rynku płatności online. To nowe rozwiązanie, które jest doskonałym połączeniem wygody, szybkości i bezpieczeństwa przy realizowaniu płatności. Stworzono je jako odpowiedź na oczekiwania konsumentów. W toku prac zdecydowanej poprawiono jakość obsługi sprzedaży wielokanałowej. Dzięki zastosowaniu IVR przedsiębiorstwo może skutecznie zwiększyć wachlarz możliwości zapłacenia za zamówiony produkt czy usługę, np. jeszcze w trakcie składania dyspozycji u konsultanta telefonicznego, bądź u kuriera przy dostawie.

Charakterystyka procesu płatności?

Proces płatności IVR odbywa się w przyjazny i łatwy sposób. Wpierw transakcja inicjowana jest podczas rozmowy telefonicznej z kupującym przez pracownika sprzedawcy, czyli osobę mającą dostęp do panelu, w którym rejestrowane są dane kupującego oraz generowany jest link płatniczy do systemu Dotpay. Teraz kupujący zostanie poproszony o przygotowanie karty płatniczej i poinformowany, że w kolejnym kroku będzie przełączony do centrali telefonicznej, gdzie podążając za wskazówkami lektora, zostanie poproszony o wprowadzenie danych swojej karty. Kiedy już wprowadzi potrzebne informacje i dokonana zostanie płatności, system Dotpay zaksięguje ją na wirtualnym koncie sprzedawcy i prześle stosowne potwierdzenie zarówno do kupującego, jak i sprzedającego.

Jak uruchomić usługę?

Aby uruchomić usługę IVR sprzedawca musi posiadać telefon z opcją przekierowania, ponieważ w toku przyjmowania transakcji, wymagane będzie przełączenie kupującego do centrali Dotpay, gdzie podawane są dane karty płatniczej. Niewątpliwym plusem niniejszego rozwiązania jest zaoferowanie kupującemu dokonania płatności bez dostępu do sieci. Rozwiązano więc najbardziej trapiący problem płatności online, a więc dostęp do Internetu. Często przez problemy z połączeniem WiFi klienci nie mogą zrealizować upragnionego zakupu. Od dzisiaj nie stanowi to przeszkody! Rozwiązanie IVR znajduje zastosowanie we wszelkiego rodzaju rozwiązaniach telemarketingowych, jak np. telefoniczne oferty ubezpieczeniowe. Chodzi głównie o takie przedsiębiorstwa, gdzie sprzedawca, podczas prezentowania swojej usługi, chce udostępnić klientowi natychmiastową możliwość regulacji płatności. Sam proces finalizacji transakcji przebiega łatwo i bez problemów, a kupujący może cieszyć się wyjątkowo szybką realizacją jego zamówienia.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również