Co e-sklep powinien publikować na swoim profilu?

Pojawienie się mediów społecznościowych sprawiło, że przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać swoje profile do komunikacji z klientem, zarówno tym potencjalnym, jak i stałym. Był to kolejny kanał kontaktu obok maila i telefonu. Po latach media społecznościowe stały się zdecydowanie najbardziej popularną formą promowania swojej marki. Jak zatem prowadzić swojego funpage’a, żeby odnieść sukces?

Mogłoby wydawać się, że założenie i prowadzenie kanału społecznościowego jest banalnie proste, jednak wbrew pozorom sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana. Właściwie działający profil na social mediach to nie śmieszne obrazki i komentarze, w końcu nie bez powodu istnieją oddzielne stanowiska związane z e-marketingiem. Specjaliści od serwisów społecznościowych wskazują, że rządzą się one własnymi prawami i pewne błędy, mogą poważnie nadszarpnąć wizerunek firmy.

Management i analizy

Naprawdę dobry Social Media Manager może pomóc e-sklepowi w zdobywaniu kolejnych klientów. Powinna być to osoba, która przede wszystkim rozumie i czuje media społecznościowe. Ważne jest również, aby rozróżniała, pojmowała i efektywnie realizowała sprzedaż oraz zapewniała jak najwyższą obsługę klienta. Osoby, które zajmowały się serwisami społecznościowymi na początku ich powstania wykreowały odrębne i niezależne kanały, które zostały zintegrowane ze strategiami marketingowymi marek. Specjalnie zlecane analizy pokazują wyraźnie, że zainteresowanie social mediami cały czas wzrasta tak, że pojawia się tam coraz więcej dodatkowych funkcji. Tkwiąca w nich potęga marketingowa jest obecnie na szczycie i nic nie wskazuje na to, by szybko miało się to zmienić.

Sposoby promowania marki

Osoba, która będzie zajmować się social media powinna być w stanie wyczuć indywidualizm i specyfikę każdego z kanałów. Ważne również, aby umiała sprzedać produkt, użyć storytellingu oraz gasić pożary. Obecnie chodzi o to, aby wywołać w osobach przeglądających stronę, silną potrzebę nabycia naszego towaru, dlatego powinno być ona kreatywna, oryginalna, estetyczna oraz łatwa w obsłudze.

O czym warto pamiętać?

Przede wszystkim o tym, że liczba postów nie przekłada się na wzrost zaangażowania. Warto również zadbać o częstotliwość i regularność, dlatego dobrze przyzwyczaić swoich użytkowników do pewnego rozkładu. Internet traktujemy obecnie jak telewizję, dlatego lubimy wiedzieć, gdzie i kiedy zajrzeć w poszukiwaniu lektury do kawy. Niestety nie ma wzoru, który pozwoli nam raz na zawsze określić zachowania interesującej nas grupy docelowej. Pamiętaj zatem, że zaangażowanie jest warunkowane przez wiele zmiennych. Dlatego trzeba na bieżąco dokonywać analizy i monitorować ruch na naszej stronie.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również