Ścieżka zakupowa klienta w e-sklepie

Badania wyraźnie pokazują, że coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów w sieci, niestety nie wszyscy odwiedzający witryny e-sklepów decydują się na nabycie towaru. Okazuje się, że tylko trzech na stu wizytujących dokonuje zakupu a nawet 70% potencjalnych e-klientów, którzy wrzucili towar do koszyka, rozmyśla się i opuszcza sklep bez złożenia zamówienia.

Wielu e-przedsiębiorców zastanawia się co zrobić, aby wizytujący e-sklep stali się lojalnymi klientami, a nawet ambasadorami marki. Cóż, każdy sprzedawca chciałby widzieć natychmiastowe efekty sprzedaży, jednak nie każdy e-konsument przeglądający stronę e-sklepu zamierza dokonać zakupu. W odpowiedzi na ten problem eksperci opracowali strategię Full Funnel, czyli równomierne wspieranie. Polega to na stymulowaniu wszystkich faz procesu zakupowego, a nie skupieniu się tylko i wyłącznie na momencie tuż przed kupnem towaru. Jak zatem skutecznie oddziaływać na klienta podczas każdej fazy jego wizyty na naszej stronie?

Buduj świadomość marki i dbaj o detale

Możesz posiadać świetną ofertę i szybką dostawę, lecz na początku użytkownicy muszą dowiedzieć się o twoim istnieniu. Samo założenie sklepu nie wystarcza przy ciągle rosnącej konkurencji. Potrzeba jest zatem dobra kampania reklamowa, która wcale nie musi być wysokobudżetowym przedsięwzięciem. Chodzi przede wszystkim o to, aby nasza reklama była kreatywna i ciekawa. Co więcej, każdy e-przedsiębiorca powinien być przygotowany na to, że konsumenci będą szukać informacji o nowym e-sklepie. Ważne jest więc, aby rozbudować aktywność content marketingową i tworzyć takie treści jak artykuły eksperckie, recenzje na blogach, opisy produktów oraz rzetelne testy, porównania i rekomendacje. Warto również zwrócić uwagę na pewne istotne detale. Badania pokazują, że ponad połowa konsumentów opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Internauci preferują również sklepy, które oferują szeroki wachlarz metod płatności elektronicznych. Dbając o te rzeczy, mamy szansę zrobić dobre wrażenie na kliencie, który będzie chętnie wracał do naszego sklepu.

Analiza zachowań i stymulacja klienta

Warto używać takich narzędzi jak Google Analytics czy dane CRM, które pomagają budować scenariusze reklamowe dopasowane do potrzeb danego konsumenta, o którym zbieramy potrzebne informacje. Istotne jest więc, aby określić kim jest nasz klient, jak często i co kupuje, jakie produkty wzbudzają jego zainteresowanie i jakie działania w związku z tym podejmował, na jakim etapie zakupu się zatrzymał oraz jakie są możliwe przyczyny rezygnacji. Informacje pomogą ci stworzyć spersonalizowaną ofertę, która zachęci użytkowników do kupowania na twojej stronie.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również