Płatności w nowoczesnym sklepie internetowym

Nowoczesność możemy rozumieć na dwa sposoby: Dla jednych jest to trzymanie się aktualnych standardów, a dla innych robienie czegoś innego, niż konkurencja. Dla nas nowoczesność to połączenie obydwu tych cech, które mogą zagwarantować sukces każdemu sklepowi internetowemu. Płatności to element decydujący o atrakcyjności sklepu, dlatego dziś dowiecie się, jak należy je zorganizować.

Jakie formy płatności oferuje Twój sklep?

Zanim przejdziemy do analizy usług operatorów szybkich płatności online, skupimy się na tradycyjnych formach. Sklepy internetowe zazwyczaj oferują przelew tradycyjny jako sposób finalizowania zakupów (płatność). Możemy też zapłacić za towar za pobraniem, a możemy spotkać się z kurierem w dowolnym miejscu i dopiero wtedy dokonać przelewu. Niestety, ale niewiele ma to wspólnego z nowoczesnością. Tradycyjne przelewy bankowe nie zawsze są księgowane tego samego dnia, co oznacza konieczność oczekiwania na towar. Alternatywą, a w zasadzie jedyną, słuszną opcją dla wszystkich sklepów internetowych są operatorzy szybkich przelewów online, którzy często decydują o rozwoju branży e-commerce na świecie.

Operatorzy szybkich płatności online

Nowoczesny sklep powinien współpracować z operatorami błyskawicznych płatności, jak Dotpay. Usługodawca oferuje ponad 140 kanałów płatności oraz możliwość odroczonych finalizacji zakupów. Tak duża liczba kanałów płatności to w istocie lista banków, które współpracują z Dotpay. Jeśli przykładowo bank BGŻ znajduje się na liście, każdy posiadacz rachunku internetowego w tej instytucji finansowej może nawet w niedzielę zrealizować przelew i dojdzie on na konto sklepu po kilku sekundach.

Współpraca z operatorami szybkich przelewów wyjdzie na dobre każdemu sklepowi, ponieważ konsumenci będą mogli zapłacić za swoje zakupy w kilka chwil. Ten fakt często decyduje o atrakcyjności sklepu. Jeśli klient jest zdecydowanie na zakup towaru, ale martwi go oczekiwanie na dotarcie przelewu - często zmienia sklep i kupuje produkt drożej, byleby tylko zapłacić za niego tego samego dnia.

Prowadząc sklep internetowy należy pamiętać o zmieniających się standardach, zwłaszcza w kwestii płatności. Dostosowanie się do obecnych reguł zmaksymalizuje zyski, a jeśli WebDeveloper zadba dodatkowo o mobilną wersję sklepu - jego szansa na odniesienie sukcesu wzrośnie o kilkaset procent.

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również