Ciągle rosnąca liczba kanałów komunikacji sprawia, że indywidualna ścieżka zakupowa klienta – od pierwszego kontaktu z marką, aż do dokonania zakupu – jest obecnie bardziej rozproszona niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego zadaniem marketerów jest dotarcie do kupujących w odpowiednim czasie i przy pomocy właściwego kanału. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący 4 kroków do osiągnięcia sukcesu omnichannel marketingu. Przeczytaj go koniecznie!
Integracja danych
Zacznijmy od tego, że marketing wielokanałowy opiera się na holistycznym podejściu do danych. W związku z tym bez dostępu do istotnych informacji o klientach, indywidualne dostosowanie treści do potrzeb kupujących jest niemożliwe. To właśnie dogłębna analiza danych pozwala lepiej segmentować klientów i pokazuje pełen obraz kanałów komunikacji. Bardzo ważna jest jakość i zakres dostępnych danych, wybranie odpowiednich kanałów i strategiczne działanie. Dlatego, aby rozpocząć działania, należy zebrać i zestawić wszystkie dostępne informacje o klientach pochodzące ze sklepów internetowych, mediów społecznościowych, e-mail marketingu, analizy strony WWW itp.
Wybór kanałów
Wybór kanałów zależy przede wszystkim od branży i grupy docelowej. Ważne jest, aby kanały sprzedaży i marketingu się uzupełniały. Powinniśmy przyłożyć dużą wagę do uzupełniania się kanałów komunikacji, ponieważ nie mogą działać obok siebie – powinny działać razem.
Przygotowanie treści
Za wszelką cenę powinniśmy unikać sprzecznych informacji i powtarzalności, gdyż jest to gwóźdź do trumny naszej komunikacji z klientem. W ten sposób szybko znudzimy klientów, dlatego marketerzy powinni się też skupić na atrakcyjnym przekazaniu treści. Bardzo ważne jest, żeby nasz główny komunikat był przedstawiony spójnie, a treści przygotowane strategicznie z myślą o poszczególnych kanałach komunikacji.
Wybór odpowiedniego czasu
Należy pamiętać o tym, że żaden klient nie korzysta ze wszystkich kanałów komunikacji dokładnie w tym samym czasie. W związku z tym publikacja treści powinna być skoordynowana i oparta o dane dotyczące zachowań i preferencji klientów. Warto pamiętać o tym, że wiele osób sprawdza maile i portale społecznościowe rano, natomiast w ciągu dnia wolimy korzystać z informacji dostępnych na stronach internetowych albo dostawać notyfikacje push. Za to wieczorami często sięgamy po druk. Za pomocą Marketing Automation możemy aktywować odpowiednie komunikaty bazując na zachowaniu klienta. Taka automatyzacja wielokanałowa pozwala też na prowadzenie indywidualnych, złożonych kampanii. Przede wszystkim jednak dane o kliencie pozwolą nam dopasować zarówno treść kampanii, jak i czas wysyłki – wszystko w czasie rzeczywistym.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]