Promocje i zniżki zawsze stanowiły dodatkową motywację do zakupu produktu. Chyba każdy lubi moment wypatrzenia szczególnie korzystnej okazji albo bezkonkurencyjnego w swojej cenie produktu. Przecenienie produktu to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania nim, a ogromne akcje promocyjne (Black Friday, noce zakupowe) każdorazowo zachęcają rzesze ludzi do wyprawy do sklepów lub centrów handlowych.
Oczywiście rozliczne rabaty znajdziemy również w Internecie. W ich znalezieniu mogą pomóc porównywarki cenowe, w tańszych zakupach pomogą również kupony rabatowe, które cieszą się niezwykłą popularnością w Stanach Zjednoczonych i stają się coraz częściej używane również w Polsce. Kody takie są kumulowane na stronach takich jak rabatuj.pl.
Przeprowadzone wśród użytkowników okazje.info badanie pokazuje, że poszukiwanie rabatów jest bardzo ważnym elementem procesu zakupów u wielu kupujących. Na pytanie „Czy chcąc kupić drogi produkt, poszukujesz rabatów w Internecie?” aż 52,6% ankietowanych odpowiedziało „Tak, często”. 20,3% zadeklarowało, że robi to czasami, jedynie 27,1% twierdzi, że robi to bardzo rzadko lub nigdy. Pokazuje to, że Polacy są coraz bardziej zainteresowani tanimi zakupami w Sieci i chętnie szukają atrakcyjnych rabatów i promocji.
Ciekawym zjawiskiem są niezaplanowane zakupy podyktowane znalezieniem rabatu. Ponad połowa respondentów twierdzi, że czasami (32,5%) lub często (24,6%) dokonują nieplanowanych wcześniej zakupów w związku ze znalezieniem rabatu na dany produkt.
Wobec powyższych informacji można wysnuć wniosek, że kupony rabatowe to system satysfakcjonujący dla obu stron. Klienci są bardziej zadowoleni, ponieważ mają poczucie „złapania okazji” i dobrego zakupu w korzystnej cenie. Jednocześnie sklepy internetowe zyskują wyśmienite narzędzie do promowania się – szukanie przez dużą część klientów okazji przed zakupem konkretnego produktu wskazuje na większe zainteresowanie sklepami, które te okazje oferują. Ponadto należy pamiętać o nieplanowanych zakupach wobec rabatów – oznaczają one większe zainteresowanie sklepami posiadającymi tego typu ofertę i powiązane z nim większe obroty: klienci kupują produkty, których w wypadku ich nieprzecenienia by nie kupili. Transakcja ta znów jest satysfakcjonująca dla klienta („złowienie okazji”) oraz dla sprzedającego (dodatkowa, wynikająca bezpośrednio z przeceny sprzedaż).
Kody rabatowe wydają się bardzo ciekawym, rozwijającym się systemem, który może zapewnić znaczące korzyści zarówno sprzedającym, jak i kupującym. Warto się nimi zainteresować, tym bardziej, że każdy z nas należy do co najmniej jednej z powyższych grup.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]