Zalety zakupów internetowych dostrzega coraz większa grupa konsumentów. Prostota, wygoda, szybkość transakcji i realizacji zamówienia, niskie ceny przyciągają rzesze klientów sklepów internetowych, których powstaje coraz więcej. Klienci korzystający z tej formy zakupów posiadają pewne charakterystyczne cechy i potrzeby.
Czego oczekują e-klienci?
Podczas, gdy tradycyjni klienci zdają sobie sprawę z tego, że dostęp do towarów i usług może być w pewnych sytuacjach ograniczony, klienci elektroniczni nie lubią ograniczeń. W zakupach internetowych cenią możliwość wybierania produktów w dowolnym czasie oraz z dowolnego miejsca. Dzięki specyfice sieci liczą również na możliwość łatwego i szybkiego porównywania ofert oraz wyboru najkorzystniejszej z nich. Doceniają rożne formy indywidualizacji produktów i usług. Często wybierają towary i usługi skrojone pod własne potrzeby, a nawet specjalnie spersonalizowane.
Klienci elektroniczni są również znacznie bardziej wygodni. Komfort dokonywania zakupów jest dla nich kwestią kluczową. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest ważniejszy, niż korzystne ceny, promocje i rabaty. Co wpływa na ten komfort? Na pewno uproszczenie procedury zakupów, wyeliminowania pewnych powtarzalnych czynności, brak konieczności uczenia się nowych zachowań. Maksymalne uproszczenie procesu zakupowego to podstawowe wymaganie stawiane sklepom internetowym.
Jak skrócić ścieżkę zakupową?
Jednym z najbardziej efektywnych sposobów skrócenia ścieżki zakupowej jest ograniczenie do niezbędnego minimum etapu dokonywania płatności. Klienci elektroniczni nie mają czasu na wypełnianie skomplikowanych formularzy, wielokrotne zatwierdzanie danych, czytanie długich instrukcji. Szybka płatność z pewnością należy do ich priorytetów.
Naturalną tendencją w nowoczesnych sklepach internetowych jest, więc skracanie ścieżki płatności. To standard wśród współczesnych systemów płatności. Operatorzy tego typu usług dążą, zatem do ograniczenia liczby czynności niezbędnych do dokonania zapłaty za zakupione towary. Klienci e-sklepów są także coraz bardziej świadomi, jakie kanały zapłaty zapewnią im najkrótszy czas realizacji transakcji.
Bardzo często wybierają opcję szybkiego przelewu internetowego. To doskonały przykład tego, jak maksymalnie skrócić ścieżkę płatności. Podczas finalizacji transakcji wystarczy wybranie opcji szybkiego przelewu. W zależności od sklepu internetowego możemy mieć do czynienia z różnymi dostawcami usług płatniczych. Najczęściej spotkamy się jednak z takimi systemami, jak PayU czy Dotpay. To właśnie operator wykona za nas część zadań.
System, z którego korzysta dany sklep przekieruje nas na stronę bankowości elektronicznej banku, w którym posiadamy rachunek. Ominiemy, zatem etap samodzielnego otwierania strony. Po zalogowaniu następuje kolejne przekierowanie. Tym razem do formularza płatności. Kolejnym, ogromnym ułatwieniem jest automatyczne wypełnienie pól formularza. Nie ma konieczności wpisywania numeru rachunku odbiorcy, jego danych czy tytułu przelewu. Po sprawdzeniu danych możemy zatwierdzić transakcję, wpisując jednorazowy kod. To wszystkie nasze zadania, jako użytkownika e-płatności. Cała procedura może potrwać dosłownie kilkadziesiąt sekund.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]