Zakupy spożywcze ze smartfonem to wciąż nisza

Liczne badania prezentują, że zakupy spożywcze online robi już co 5 Internauta, jednak wciąż w znacznej mierze wykorzystywane są komputery stacjonarne i laptopy. Tablet i smartfon to wciąż potencjał, który nie jest wykorzystywany. Analitycy szacują, iż w branży spożywczej, ten odsetek ciągle rośnie. Agencja Spicy Mobile, sprawdziła jak wygląda powodzenie aplikacji, w stosunku do stron www u największych sieci spożywczych w Polsce.

Aplikacje spożywcze sieci spożywczych w Polsce.

Biedronka.pl okazała się zwycięzcą klasyfikacji w odwiedzanych aplikacjach mobilnych.
W kolejnych miejscach Lidl – Offers & Leaflets oraz Mój Carrefour. Najlepszym zasięgiem wybranych aplikacji cieszą się Lidl i Carrefour.

W Polsce jest ponad 400 zarejestrowanych e-sklepów z artykułami spożywczymi.
W większości to specjalistyczne sklepy: ekologiczne, dietetyczne i etc. Nie można zapomnieć, że duże sieci spożywcze jak Auchan, E-Leclerc, Piotr i Paweł oraz Tesco każdego dnia prześcigają się w ofertach niskich cen, by zdobyć klientów, ale niepodważalnie najlepsza obecnie jest Biedronka oraz Lidl.

Potencjał sklepów internetowych z artykułami spożywczymi.

Ważnym czynnikiem jest jednak, iż artykuły spożywcze w e-sklepie są droższe niż w tradycyjnym markecie, dlatego zakupy online robi tylko grupa konsumentów, stabilna finansowo, dla której ważniejszy jest komfort niż cena. Zatem ciężko ocenić czy obecnie kreowany nurt spożywczych e-sklepów się przyjmie.

Użytkownicy aplikacji mobilnych sieci spożywczych, nie wykorzystują w pełni jej potencjału, ponieważ znaczna większość użytkowników według badań Spicy Mobile chce korzystać tylko z dodatkowych kanałów, jakie oferują, a nie w celu porównania ofert, gdzie można kupić taniej. Promocje i oferty, kupony rabatowe przeszukiwane są w ulubionych sieciach spożywczych klientów, w wybranych aplikacjach cieszą się w pełni wykorzystanym możliwościom.

Popularność aplikacji rabatowych.

Największa popularność mają zatem aplikacje specjalnie dedykowane rabatom i ofertom, dużo bardziej niż strony www. Tylko na tym polu smartfony i tablety z aplikacjami wygrywają z laptopami. Zakupy spożywcze to nadal niski współczynnik wykazywanych aplikacji. Użytkownicy tabletów wolą również wybrać stronę www, niż zainstalować aplikację. Eksperci jednak oczekują, iż trend ten będzie rósł jak w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Na Polskim rynku to jeszcze pole do generowania sukcesów e-commerce. Aplikacje sieci spożywczych na smartfonach i tabletach wciąż potrzebują pobudzenia potrzeb u Internautów.
 

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również