Czy warto inwestować w płatności mobilne?

Rynek e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie. Codziennie powstają nowe sklepy internetowe, które nie muszą się już zamykać tylko na Polskę. Obecnie trwają wielkie zmiany na rynku internetowym, a większość z nich dotyczy płatności. Polscy konsumenci mobilni mają już w zasadzie wszystko o czym do tej pory marzyli - mogą robić zakupy online z wykorzystaniem smartfona i mogą też zapłacić każdy rachunek przy pomocy tego samego urządzenia. Nie mają jeszcze jednego - pełnej swobody w płatnościach mobilnych. Czy warto zatem inwestować pieniądze w takie rozwiązanie na platformie e-commerce? Tego dowiecie się poniżej!

Czym e-konsument różni się od m-konsumenta?

Jeśli mowa o Polskich internautach, to możemy ich podzielić na dwie grupy, choć są one mocno zbliżone do siebie. Jedni kupują online przy pomocy komputerów stacjonarnych, inni zaś z wykorzystaniem urządzeń mobilnych takich jak smartfon, tablet lub ultrabook. Wśród m-konsumentów widzimy znaczny progres, ponieważ w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy ich liczba zwiększyła się o ponad 100 procent (raport mShopper / Sierpień 2015) i dzisiaj aż 40% ruchu w sieci generują oni.

Różnica pomiędzy e-konsumentem a m-kupującym widoczna jest w płatnościach. Na chwilę obecną komputer stacjonarny jest liderem, jeśli chodzi o wykorzystanie tej platformy do finalizowania płatności, lecz usługi takich firm jak Dotpay lub Payu (operatorzy szybkich płatności online) są zaraz za nią. Ten fakt sprawia, że sklepy internetowe powinny się bardziej skupiać na m-kupujących.

Dlaczego warto inwestować w płatności mobilne?

Wyobraźcie sobie sklep internetowy na który wchodzicie przy pomocy swojego smartfona. Możecie w kilka chwil zapakować produkty do koszyka i zapłacić za nie błyskawicznym przelewem. Jeśli nie macie pieniędzy, również możecie zapłacić za zakupy, bo operatorzy tacy jak Dotpay gwarantują sklepowi wyrównanie zadłużenia w ciągu 14 dni od zakupu. Czy obecność takich sklepów w Polskiej sieci jest dla konsumentów spełnieniem wszystkich marzeń? Tak, dlatego warto inwestować w płatności mobilne.

Inwestycja, która zwraca się w postaci maksymalizacji zysków

Koszt implementacji systemów szybkich płatności mobilnych nie będzie wielkim wydatkiem, ale niezależnie od kwoty zwróci się w postaci maksymalizacji zysków. Warto wiedzieć, że skoro 40% ruchu w sieci generują urządzenia mobilne, to te czterdzieści procent teoretycznie możemy przełożyć na większe zyski ze sklepu, który wdroży systemy szybkich płatności mobilnych. Warto zrobić to już w tym roku, ponieważ możemy przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości ilość generowanego ruchu w sieci przez urządzenia mobilne będzie przekraczał 50 procent.

Jeśli planujecie rozwinąć swój sklep na rynki zagraniczne, albo chcecie po prostu zwiększyć sprzedaż - warto zainwestować w płatności mobilne. Może jeszcze dziś nie są one standardem, lecz w przyszłości z pewnością będą punktem obowiązkowym każdego sklepu.

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również