Wprowadzenie w sklepie płatności ratalnych kojarzy się przeciętnemu przedsiębiorcy z nawałem formalności, umów z bankami czy innymi instytucjami finansowymi jakie miałyby nam pośredniczyć i zwyczajnymi kłopotami wynikającymi z rozszerzenia obowiązków sprzedawcy.
W rzeczywistości nic z tego nie ma miejsca, jeśli tylko korzystamy z najprostszej umowy pośrednictwa obsługi płatności. Właśnie tej, która towarzyszy implementacji błyskawicznych płatności na naszej witrynie, czy automatyzacji zwrotów, przydatnych zwłaszcza przy systemach rezerwacji internetowych.
Na raty korzystniej
Kupno na raty pozwala na dotarcie do szerszego grona kupujących. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że generalnie zwiększenie uniwersalności swojego modelu sprzedaży, poprzez konkretną opcję zwiększa naturalnie rzeszę potencjalnych odbiorców. Jest to również wynikowa średnich pensji, które nie starczają na wszystkie rzeczy jakie można kupować lub subskrybować w Internecie. Nie tyczy się to jedynie bardzo drogich komponentów, kojarzonych na przykład z rynkiem RTV/AGD czy rynkiem profesjonalnego oprogramowania, gdyż wielu klientów chce dokonać w danej chwili dużych zakupów. Nie jest dziwnym chęć posiadania całej sagi Sapkowskiego czy trylogii „Władcy Pierścieni”, bez rozdrabniania się na pojedyncze tomy. Bibliografia Stephena Kinga w twardej oprawie może przebić koszt samochodu. Kupujący w takich sytuacjach będzie szukać alternatywnych rozwiązań, dzięki którym będzie mógł pozwolić sobie na sprzęt z wyższej półki, czy wymarzony samochód, bez odkładania na niego przez lata. Innymi słowy – zdecyduje się na płatność odroczoną lub ratalną. A w konsekwencji kupi tam, gdzie taką możliwość otrzyma.
Bez dodatkowych papierków
Jako przedstawiciel drugiej strony transakcji, tzn. sprzedającego grupy takie jak Dotpay umożliwiają by taki proces odbył się bez dodatkowego zaangażowania ze strony kupującego. Proces organizowany jest z wybraną przez pośrednika instytucją finansową, formalności wypełniane przez kupującego poprzez przygotowane formularze online, a sama decyzja nie wpływa na sprzedającego. Poprzez udzielenie pożyczki klientowi, przedsiębiorca otrzyma je normalnie, tak jakby płacone było gotówką.
Bez czekania również z płatnością odroczoną
Metodą pokrewną płatnościom ratalnym, jest płatność odroczona. Kupujący otrzymuje towar tak jakby zapłacił od razu, ale przekazanie środków odbywa się po pewnym okresie, trwającym zwykle trzydzieści dni. Sam proces jest o tyle podobny, że klient musi wykonać te same kroki formalne. Udowadnia on swoją wypłacalność, na przykład przedstawiając stałe źródło wypłat, czy dokumentując swoją działalność gospodarczą lub rolniczą. Następnie przyznawana jest mu pewna pożyczka, którą otrzymuje od razu sprzedający. Jest to wygodne i nie stwarza kolejnych kłopotów, właśnie dlatego, że otrzymane środki są gotowe do wypłaty z panelu obsługi płatności. Jednocześnie poszerzana jest możliwość klienta, przez co wraz z nią, prawdopodobieństwo zakupów na naszej witrynie, reprezentującej nasze przedsiębiorstwo.
Rynek przyszłości
W niedawno rozpoczętym trzecim tysiącleciu, dąży się do pozbycia kolejnych formalności, ograniczenia długich płatności metodami tradycyjnymi czy gotówką, by zyskać na czasie i komfortowi zarówno klientów, jak i ich kontrahentów. W dobie tych zmian, warto zastanowić się nad wybiciem się ponad szeroką konkurencję, poprzez pójście z duchem czasu o krok przed innymi. Zwłaszcza, gdy istnieje tak wiele firm, które pomogą tego dokonać bez większego wysiłku.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]