Popularność e-księgarni zaczyna coraz bardziej rosnąć

Trzeba przyznać, że zarówno ankietowe deklaracje, jak i zakupowe statystyki są optymistyczne – polscy internauci kupują coraz więcej książek i wydają na nie coraz wyższe kwoty. Otóż z roku na rok rośnie liczba e-księgarni, a ich wyniki sprzedażowe pokazują, że sieciowe zakupy książek mają wciąż ogromny potencjał. W końcu Polscy czytelnicy docenili ogromny wybór ofert i znacząco niższe, nawet o kilkadziesiąt procent, ceny. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, ile rocznie wydajemy pieniędzy w internetowych księgarniach oraz na co. Przeczytaj go koniecznie!

Rośnie e-czytelnictwo w Polsce!

Zacznijmy od tego, że sprzedaż książek w internecie stabilnie rośnie. W ciągu ostatnich 5 lat (2011-2016) liczba e-księgarni wzrosła niemal dwukrotnie: aż o 93%. Teraz e-sklepów z książkowym asortymentem jest na Ceneo.pl prawie 250 i oferują w sumie 3,5 mln unikatowych tytułów (to jedna piąta wszystkich produktów w serwisie!). Trzeba przyznać, że konkurencja jest ogromna, bo średnio na jeden tytuł przypadają 3 sklepowe oferty.

Jakie są powody kupowania książek?

Co ciekawe, 87% kupuje książki przede wszystkim dla przyjemności, a tylko jedna piąta – do nauki lub do pracy. Jednak najczęściej książki kupowane są na własny użytek – taką deklarację złożyło aż 59%. Poza tym jest to także doskonały pomysł na prezent – książkami obdarowuje co trzeci ankietowany. Natomiast 16% kupuje książki przede wszystkim dla dzieci.
Zwykle wybieramy książki nowe - specyficzny zapach papieru i drukarskiej farby lubi poczuć aż 68% czytelników. Za to 26% decyduje się na zakup książek z drugiej ręki. I wciąż najpopularniejsze są tradycyjne wydania papierowe – wybiera je 65% kupujących.

Sprzedaż przenosi się do sieci

W Internecie wybór jest ogromny, nowości dostępne w wygodnych przedsprzedażach, ceny konkurencyjne, można także skorzystać z recenzji, porad i rekomendacji innych czytelników. Obecnie e-księgarnie znacząco wyprzedziły tradycyjne sklepy, gdyż książki najczęściej kupuje tam ponad połowa (53%) „czytających” Polaków. Okazuje się, że tylko 34% osób ceni i wybiera kupowanie książek w księgarniach i salonach multimedialnych. Jednak targi książki i supermarketowe stoiska wciąż są niszowym kanałem sprzedaży – korzystają z nich dwie skrajne grupy: czytelnicy wymagających i poszukujący, a z drugiej strony - ci szukający łatwej, odstresowującej i modnej lektury.

Cena gra rolę

Jakimi kryteriami kierujemy się wybierając ofertę z internetowej księgarni? Oczywiście najważniejsza jest cena.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również