Konsumenci mobilni mają coraz mniej powodów do narzekania. Właściciele sklepów internetowych wychodzą naprzeciwko ich potrzeb i robią wszystko, aby dostosować sprzedaż do urządzeń mobilnych. Do niedawna nie mogliśmy zapłacić za zakupy tabletem lub smartfonem. Dzisiaj możemy to już zrobić. Możemy korzystać z paneli administratorów u naszych operatorów szybkich przelewów online, ale możemy też się cieszyć mobilnymi bramkami płatności, które dostosowują się do wielkości naszego urządzenia mobilnego. Kupowanie komórkami stało się faktem i poniżej kilka słów na ten temat.
Co dziś może konsument mobilny?
Dzisiejszy konsument mobilny korzysta najczęściej z dwóch urządzeń: smartfon (ponad 60% użytkowników) oraz tablet (blisko 30%). Może on na poziomie obydwu tych urządzeń zrobić zakupy i zapłacić za nie w tym samym momencie przy pomocy mobilnej bramki płatności. Tyczy to się jednak tylko tych sklepów, które owe bramki posiadają. Operatorzy szybkich przelewów online co prawda oferują swoje bramki, ale każdy sklep działa w innej branży, funkcjonuje na innym skrypcie i powinien posiadać dedykowaną, indywidualną bramkę.
Czy implementacja bramki mobilnej to inwestycja?
Z pewnością tak, ponieważ stworzenie skryptu, który będzie dostosowywał się do rozmiarów urządzenia mobilnego to dużo pracy. Należy wiedzieć, że taki skrypt musi być połączony z bazą danych, która będzie zapamiętywać zakupy i generować miesięczne raporty. Trudno nam określić koszt zakupu takiego oprogramowania, ale nie jest ono drogie i zwraca się w postaci większych obrotów sklepu.
Kto dziś może kupować mobilnie?
Każdy konsument, który korzysta z m-sklepów może płacić mobilnie, bo tego rodzaju platformy są w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych. Jako przykład warto podać globalną markę - Allegro. To oni jako jedni z pierwszych umożliwili zakupy na poziomie urządzeń mobilnych. Warto więc brać przykład z największych sklepów w Polsce.
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, a nie posiadasz swojej witryny w wersji mobilnej, to powinieneś ją spersonalizować. Jeszcze przed upływem końca drugiego kwartału tego roku odczujesz pozytywne zmiany w swoim sklepowym portfelu.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]