Jak przebiega rozwój polskiej e-bankowości?

Okazuje się, że w Polsce w ciągu dekady o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Ponadto obecnie gości na nich sześciu na dziesięciu użytkowników sieci, czyli 13 milionów internautów. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak często i ile osób korzysta z internetowych banków. Przeczytaj go koniecznie!

Co jeszcze pokazuje najnowsza analiza Gemiusa?

Zacznijmy od tego, że w raporcie Gemiusa o e-handlu w Polsce, można znaleźć wypowiedź eksperta, który wskazuje, że w Polsce istnieje potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego. Przede wszystkim wynika ona z niewystarczającego poziomu tak zwanego ubankowienia społeczeństwa w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. Pojawia się więc pytanie: ilu surfujących Polaków w ogóle odwiedza strony WWW banków? Otóż Gemius postanowił przeanalizować, jakim zainteresowaniem cieszyły się one w latach 2005–2015.

O połowę więcej odwiedzających

Co ciekawe, analiza pokazuje, że w ciągu dziesięciu lat o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Natomiast według danych z kwietnia 2015 roku już sześciu na dziesięciu użytkowników sieci odwiedziło przynajmniej jedną z nich. Mało tego, w 2005 roku na stronach WWW instytucji finansowych gościło miesięcznie średnio 36 procent internautów. To są naprawdę zaskakujące duże liczby, Polacy zaczynają być coraz bardziej online i przekonywać się do płatności w Internecie.

Największa popularność obecnie i pięć lat temu

Warto wspomnieć także o tym, że w kwietniu 2015 roku na analizowanych stronach gościło 60 procent użytkowników sieci. Ponadto dane te pokazują, że odsetek odwiedzających strony WWW banków osiągnął poziom z rekordowego pod tym względem 2011 roku, w którym odnotowywano na nich średnio 59 procent internautów miesięcznie.

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Musisz wiedzieć, że dane te pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad dziesięciu lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. To właśnie na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Poza tym, dane uzyskane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Dodatkowo korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Dzięki tego rodzaju badaniom możemy obserwować rozwój polskiej e-bankowości i aktywność polaków w sieci.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również