Płatności cykliczne i korzyści dla e-biznesu

Płatności cykliczne to bardzo wygodny mechanizm, który polega na regularnym obciążaniu karty kupującego określoną wcześniej kwotą, według specjalnego harmonogramu płatności. Klient musi jednorazowo wyrazić zgodę na taką formę rozliczenia, a następnie już nie musi pamiętać o dokonaniu opłaty ani poświęcać czasu na regulowanie swoich należności. Jest to idealna forma do rozliczeń wszelkiego rodzaju subskrypcji i abonamentów oraz usług odnawialnych w określonym terminie, jak np. ubezpieczenia.

Na płatności cykliczne warto zdecydować się wtedy, gdy oferujemy usługę, która wykupywana będzie regularnie, np. raz w tygodniu bądź raz w miesiącu. Mogą to na przykład być wszelkiego rodzaju prenumeraty cyfrowe, abonamenty w serwisach VOD, czy comiesięczne rachunki. Taka forma rozliczenia niesie obustronne korzyści zarówno dla klienta, jak i dla sprzedawca. Otóż pierwszy dostaje gwarancję, że usługa będzie realizowana terminowo, a on nie musi pamiętać o uregulowaniu należności. Z kolei sprzedawca zyskuje klienta, który będzie regularnie korzystał z danej usługi, a płatność zawsze wpłynie na czas.

Dla kogo jest ta oferta?

Oferta płatności cyklicznych została opracowana specjalnie dla podmiotów prowadzących działalność, która wymaga zapłat subskrypcyjnych. Serwisy płatności, jak np. Dotpay, udostępniają narzędzia pozwalające na cykliczne obciążanie karty kupującego. Rozwiązanie takie umożliwia przekazanie w zleceniu płatności harmonogramu obciążeń w cyklach różnych, to jest dziennym, tygodniowym, czy miesięcznym. Według ustalonego harmonogramu realizowane będą cykliczne opłaty usługi zamówionej w serwisie sprzedawcy. Rozwiązanie jest idealne dla wszelkiego rodzaju branż, prowadzących abonamentowe udostępnianie usług, przykładem są dostawcy mediów, serwisy oferujące prenumeratę czasopism, firmy ubezpieczeniowe lub telekomunikacyjne.

Co jeszcze zyskuje sprzedawca?

Uruchomienie płatności cyklicznych w e-sklepie to świetne rozwiązanie, które jest jedną z najczęściej podejmowanych form płatności przez e-przedsiębiorców. Nic dziwnego, w końcu mają one ogromną wartość dla usługodawców. To właśnie dzięki nim nie muszą oni liczyć na pamięć swoich klientów i martwić się płynnością finansową. W końcu pamięć potrafi zawieść każdego, przez co wpłaty za wykonane usługi abonamentowe bywają nieregularne. Przez zastosowaniu płatności cyklicznych, kupujący nie muszą już pamiętać o wykonywaniu powtarzalnych opłat, a e-sprzedawca ma korzyść z regularnego i terminowego otrzymywania płatności za oferowaną przez siebie usługę. Co więcej, przez zastosowanie płatności cyklicznych e-przedsiębiorca zyskuje wyższą konwersję oraz lojalność klientów, którzy nie muszą martwić się terminami płatności.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również