Na co wydajemy pieniądze w Internecie?
Okazuje się, że kwota, jaką przeznaczamy na zakupy w sieci w dużej mierze zależy od rodzaju oferowanego asortymentu. Otóż według ostatniego raportu Gemius dla E-commerce Polska „E-commerce w Polsce 2015”, deklarowany wydatek (w ciągu 6 miesięcy) na sprzęt RTV/AGD to około 101 złotych, przy czym ankietowani przyznają, że wydają średnio 98 złotych na urządzenia mobilne i akcesoria. Zakup obuwia przez internet, to średni miesięczny wydatek na poziomie 82 złotych. Inna kategoria produktów, którą chętnie kupujemy przez internet to odzież, dodatki i akcesoria.
Prawie co drugi Polak robi zakupy online przynajmniej raz w roku, a średnia kwota jaką przeznaczamy na jedną transakcję w sklepie internetowym wynosi pomiędzy 100 a 249 złotych. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący zakupów przez Internet. Przeczytaj go koniecznie!
Ile i jak często wydajemy w Internecie?
Zacznijmy od tego, że zakupy przez internet z roku na rok zyskują na popularności, gdyż coraz więcej osób decyduje się na tę formę zakupów ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Co ciekawe, według wyników badania przeprowadzonego w kwietniu bieżącego roku przez TNS Polska, aż 42% Polaków przyznaje, że zakupy w sieci robi przynajmniej raz w roku, przy czym dla aż 13% jest to nawet dwa razy w miesiącu. Ponadto najwięcej ankietowanych (35%) wydaje jednorazowo na e-zakupy kwotę pomiędzy 100, a 249 złotych. Natomiast (29%) przyznaje, że są to kwoty od 60 do 99,99 złotych. Z kolei 10% przeznacza na zakupy online wyższe kwoty od 250 do 499 złotych.
Gdzie i dlaczego kupujemy chętniej?
Przede wszystkim, konsumenci, którzy czują się bezpiecznie w sklepie internetowym, chętniej decydują się na zakup. Poza tym jeśli sklep internetowy zdobędzie ich zaufanie skłonni są wydać więcej. Dlatego wielu sprzedawców oferuje na przykład opcję ochrony kupującego, czyli finansowe zabezpieczenie transakcji, tego typu gwarancję można aktywować bezpłatnie w koszyku jeśli zamówienie nie przekracza 10 000 złotych.
Polacy w sieci kontra reszta świata
Trzeba przyznać, że wydatki w sieci Polaków ciekawie prezentują się na tle innych krajów europejskich, gdyż według analiz RetailMeNot i Centre for Retail Research, w 2015 roku roczna wartość transakcji przypadająca na jednego konsumenta z Polski wyniosła 291 dolarów. Dla porównania, nasi zachodni sąsiedzi wydali na zakupy w sieci znacznie więcej. Statystyczny Niemiec w ubiegłym roku przeznaczył na e-zakupy średnio 1447 dolarów.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]