Małe firmy często mają problemy z większymi konkurentami, którzy dysponują znacznie bardziej rozbudowaną infrastrukturą i zasobami. Jednak środowisko internetowe i technologia wyrównują szanse wielu małych firm, pomagając im dotrzeć do tej samej grupy docelowej, co większe firmy i zapewniając znaczące możliwości rozwoju. Technologia zmienia sposób, w jaki możemy płacić i akceptować płatności. Wciąż jednak w obszarze przetwarzania płatności przed wieloma małymi firmami stoją liczne wyzwania. Oto niektóre z nich:
Obciążenia zwrotne
Notuje się powszechny wzrost obciążeń zwrotnych za transakcje internetowe we wszystkich rodzajach kategorii biznesowych. Najlepszym podejściem jest współpraca z firmą zajmującą się przetwarzaniem płatności, która może dostarczyć informacji na temat tworzenia planu zarządzania obciążeniami zwrotnymi. Małe przedsiębiorstwa powinny opracować jasną politykę zwrotów kosztów, oferować śledzenie dostaw i prowadzić bardzo szczegółową dokumentację dotyczącą każdej transakcji.
Nowe rodzaje oszustw
W globalnej branży płatności istnieje wiele obszarów oszustw, których małe firmy mogą nie być świadome lub nie wiedzą, jak z nimi walczyć. Obejmują one np. wykorzystanie mobilnego złośliwego oprogramowania do włamywania się do systemów płatności, aby uzyskać dane posiadaczy kart oraz phishing. Witryny eCommerce, które chcą pracować z globalną bazą klientów narażone są na jeszcze więcej przestępstw. Ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje i współpracować ze sprawdzonym dostawcą płatności.
Zgodność ze standardami bezpieczeństwa
Wraz ze wzrostem liczby oszustw i obciążeń zwrotnych instytucje finansowe, firmy obsługujące karty oraz instytucje państwowe poszukują sposobów, aby je powstrzymać, nie naruszając globalnego rynku transakcji internetowych i mobilnych, które napędzają wzrost gospodarczy. Niestety, ich odpowiedzią jest zwiększenie ilości zasad i przepisów dotyczących tego, co wolno i czego nie wolno robić małym firmom podczas przeprowadzania tych transakcji. Spełnienie wszystkich tych wymagań może być przytłaczające dla właściciela małej firmy, który nie ma na pokładzie eksperta z branży zabezpieczeń płatności. Jednak rada ds. Standardów bezpieczeństwa PCI udostępnia bardzo jasne informacje i zachęca właścicieli małych firm do współpracy z firmą przetwarzającą płatności, która może pomóc we wdrożeniu wszystkich wymagań.
Rosnące oczekiwania klientów
Technologia zmienia oczekiwania klientów dotyczące rodzajów dostarczanych płatności i ogólnych wrażeń użytkownika. Małe firmy mają trudności z dotrzymaniem kroku oczekiwaniom klientów. Czy powinny oferować aplikację mobilnych płatności? Czy możliwość płatności kartą to konieczność? Małe firmy nie wiedzą, czy te warianty są warte inwestycji, czy też ich klienci po prostu nie docenią zmian.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]