Jak ważne są kanały płatnicze przy wyborze operatora błyskawicznych przelewów?

Fakt, że możemy płacić za zakupy wykorzystując do tego celu urządzenia mobilne zawdzięczamy głównie operatorom szybkich przelewów online. W Polsce znanych jest bardzo wielu tego typu usługodawców, a największym operatorem pozostaje najstarsza marka - Dotpay. Można rzec, że branża e-commerce, która opiera się na płatnościach funkcjonuje coraz lepiej głównie ze względu na rozwój samych operatorów błyskawicznych transakcji. Jeśli planujesz wdrożenie do swojego e-sklepu szybkich przelewów online, to poniżej dowiesz się wielu informacji o kanałach płatniczych. Zapraszamy do lektury!

Czym są kanały płatnicze?

Kanały płatnicze to ilość opcji płatności. Najwięksi operatorzy szybkich przelewów online oferują ponad 100 kanałów płatności, a Dotpay ponad 140. W praktyce oznacza to tyle, że w zasadzie każdy bank funkcjonujący na terenie Europy jest przypisany do systemu szybkich płatności online. Jeśli chcemy natychmiast zamówić jakiś produkt i chcemy zapłacić tego samego dnia, to wybierając odpowiedni dla nas kanał płatniczy pieniądze pojawią się u odbiorcy na kilka chwil po zdefiniowaniu płatności.

Ilość kanałów ma największe znaczenie

Teraz rozumiesz czym są kanały płatnicze i przy wyborze operatora błyskawicznych przelewów powinieneś patrzeć na ten punkt. To będzie dobre dla Twojego sklepu, bo im więcej kanałów zaoferujesz klientom, tym większą swobodę odczują podczas zakupów. Decydując się na Dotpay, zaoferujesz swoim konsumentom nie tylko błyskawiczne płatności, ale też możliwość sfinalizowania ich w czasie późniejszym. Twoi konsumenci mogą zakupić u Ciebie towar, ale wcale nie muszą za niego płacić - płatności odroczone to jedna z opcji, która decyduje o wyborze operatora błyskawicznych przelewów.

Dotpay najlepszym wyborem?

Na pewno wybór tej marki będzie podyktowany rozsądkiem, bo to jedyny operator w Polsce, który współpracuje z globalnymi, zagranicznymi firmami. Odkąd spółka wprowadziła możliwość sprzedaży transgranicznej współpracuje z ponad 30 000 e-sklepów w Polsce.

Kanały płatnicze definiują wybór operatora. Jeśli zależy Ci na maksymalizacji zysków w swoim sklepie, to powinieneś wybrać tą firmę, która oferuje 140 lub nawet więcej kanałów płatności.

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również