Usługi premium sms - jak wyłączyć ?

Eksperci wskazują, że obecnie to serwisy Premium są jednym z największych problemów, z jakimi borykają się klienci sieci komórkowych. Zdecydowana większość abonentów otrzymała wiadomość sugerującą, że dana osoba właśnie wygrała w konkursie i jedyne, co stoi jej na przeszkodzie to konieczność odesłania SMS-a zwrotnego, który ma potwierdzać chęć odebrania zwycięskiej nagrody. Nieświadomi przekrętu chętnie odpowiadamy z nadzieją otrzymania wygranej, jednak jedyne, co nas zaskoczy, to wysokość rachunku. Jak zatem radzić sobie z usługami Premium i co robić w przypadku otrzymania wysokiego rachunku?

SMS Premium lub inaczej usługa o podwyższonej płatności, to metoda, która pobiera od nas konkretną sumę pieniędzy za aktywowane usługi. Najczęściej jest to wiadomość wychodząca, ale może być to również prenumerata, czyli SMS przychodzący, za który również pobierane będą opłaty. Warto wiedzieć, że koszt takich wiadomości specjalnych waha się często od złotówki do nawet ponad 30 złotych za pojedynczego SMS-a.

Kto odpowiada z SMS Premium?

Z przeprowadzonych badań okazuje się, że najczęściej płatne wiadomości rozsyłane są w związku z udziałem w konkursie, uzyskaniem kodu dostępu do określonej treści w Internecie, chęcią poznania horoskopu oraz namierzaniem osoby po podaniu jej numeru telefonu. Przedsiębiorstwa, które zarządzają usługami Premium wyspecjalizowały się w wymyślaniu rozmaitych sposobów, nakłaniających abonentów do aktywacji prenumerat. Najczęściej pomijają przy tym informacje o koszcie i konsekwencjach aktywacji oferowanej usługi. Nieświadomy dodatkowych kosztów otrzymywanych wiadomości, klient dziwi się później, gdy na fakturze widzi sumę do zapłaty. W pierwszym od ruchu abonent zadzwoni ze skargą do swojego operatora. Jest to całkiem naturalne, że użytkowi w takiej sytuacji kontaktuje się z obsługą klienta do którego klient zwróci się z reklamacją. Wówczas będzie on chciał złożyć reklamację z żądaniem anulowania opłat. Niestety odpowiedź będzie zawsze negatywna. Chodzi o to, że operator nie jest stroną umowy, która zawarta została między klientem, a firmą udostępniającą usługi Premium. Wszystko, co operator może zrobić, to zaoferowanie blokady usług Premium, która najczęściej nie jest aktywowana domyślnie. Dostawcy usług telekomunikacyjnych są zobowiązani do umożliwienie wysyłania wiadomości klientom, także tych o podwyższonej opłacie. Widać więc, że kwestia SMS-ów Premium Rate wciąż wymaga właściwego uregulowana, ponieważ na nieuwadze klientów i perfidnym naciąganiu przez zewnętrzne firmy najgorzej wychodzi operator, który traci zaufanie konsumentów oraz niejednokrotnie klientów.

Gdzie składać reklamację?

Przede wszystkim najpierw trzeba odszukać kontakt do dostawcy SMS-ów specjalnych. Często dane kontaktowe usługodawcy są podawane wraz z wiadomością z informacją o aktywacji prenumeraty. Jeżeli nie, wystarczy poszukać w sieci, poprzez wpisanie numeru, z którego otrzymaliśmy SMS., Można też wejść na prowadzony przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wykaz numerów usług o podwyższonej opłacie i wpisać w wyszukiwarce dany numer. Po chwili wyświetlą się nam takie informacje, jak koszt wiadomości, nazwa firmy zarządzającej usługą oraz dane kontaktowe potrzebne do złożenia reklamacji.

 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również