Jak wybrać pośrednika płatności online?

Każdy e-przedsiębiorca oferujący na swojej witrynie różnego rodzaju produkty powinien korzystać z usług certyfikowanego pośrednika płatności online. Obecnie jest to warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu. Tylko w ten sposób zaoferujesz swoim klientom szeroki wybór różnego rodzaju płatności tak, ze każda grupa docelowa znajdzie wygodny dla siebie sposób realizacji transakcji. W tej chwili w Polsce działa już kilka znanych i cenionych pośredników, jak np. Dotpay. Podpowiadamy zatem, jakimi zasadami należy kierować się przy wyborze pośrednika tak, aby zoptymalizować nasz biznes.

Z dnia na dzień możemy zaobserwować powiększanie się internetowego inwentarza sklepowego. Kolejni e-przedsiębiorcy otwierają swoje podwoje przed żądnymi niższych cen konsumentami. Przez wygodę i komfort kupowania z domu, coraz większa liczba użytkowników opowiada się za internetową formą nabywania upragnionych rzeczy. Jeśli zatem chcemy cieszyć się prosperującym e-biznesem powinniśmy wybrać takiego pośredniak, który będzie kompatybilny z naszym modelem biznesowym.

Czas oczekiwana na przelew

Wbrew pozorom ten czynnik jest niezmiernie istotny. Wiąże się to z faktem, że płatności online działają na zasadzie konta przejściowego. Oznacza to, że środki z realizacji zamówienia najpierw trafiają na konto pośrednika. Usługobiorca, a więc e-sklep, zleca następnie wykonanie przelewu na swoje konto. Bardzo często przyjętym modelem biznesowym w e-handlu jest „drop shipping”, co oznacza, że dany przedsiębiorca wymaga finansowej płynności a zatem oczekiwania na przelew będzie decydujący w wyborze pośrednika. Zajmując się tymi sprawami warto uważać, ponieważ zdarza się, że pośrednicy obiecują przelew już na drugi dzień, a mimo to przedsiębiorca czeka na jego realizację do tygodnia. Wynika to z tego, że niejednokrotnie przedkładane oferty różnią się od rzeczywistych, warto więc poszukać opinii innych klientów. W każdej chwili możesz poprosić o listę obsługiwanych placówek i skontaktować się z jedną z nich z zapytaniem o referencje. W sytuacji, gdy pośrednik odmówi udostępnienia takiej listy, wiedz, że coś je ewidentnie nie tak.

Wysokość opłat

Oczywiście kiedy będziesz przeglądał oferty zauważysz, że zdecydowana większość pośredników chwali się wyjątkowo niską prowizją. W ten sposób próbują zachęcić Cię do skorzystania ze swoich usług. Tak naprawdę w tego rodzaju usługach prowizja jest prawie zawsze niska. Zdarza się jednak, że sprawa wygląda trochę inaczej dla niektórych banków. Najczęściej te popularne placówki bankowe są droższe i tutaj wysokość prowizji może wahać się między 0,9 a 2,8% za przelew. Warto również wiedzieć, że w przypadku poszczególnych usługodawców zdarza się opłata stała w wysokości kilkudziesięciu groszy za każdy przelew. Pamiętaj zatem, aby analizować koszty obsługi płatności pod względem całościowego rachunku swojej działalności.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również